Kustwacht cutter stan patrol 4207 *fotos romp!

hopen dat 1 van de gemailden mij kan helpen,, of als iemand tekeningen heeft van eventueel andere soort gelijke boten mag dat ook ;), mijn voorkeur gaat wel uit naar de stan patrol 4100 (broertje van de 4207)

verschil zit hem in het achterdek,

Lucky day?? maybe,, :D

Beste Alwin,

Als je mij je adres geeft, sturen wij een algemeen plan naar je toe. Wij geven nooit lijnenplannen af, maar de eenvoudige enkelknik rompvorm laat zich aardig schatten op basis van het algemene plan.

Met vriendelijke groet,

W: www.damen.nl

Interessant!

Houd ons op de hoogte.
Damen tekeningen zijn moeilijk te verkrijgen. Als jou kontakt ons vaker kan helpen zou dat mooi zijn.

(zeker gezien de Stan Patrol 4207 :wink: )

Succes!

Wim

zijn alleen algemene tekeningen dus hoop dat ik er iets aan heb,, volgens hem wel,,

zolang ze maar gedetaileerd zijn ;)

dan kan ik al een heel stuk verder komen,,

als iemand nog tekeningen / fotos heeft ik ontvang ze graag!!

dat is toch het zelfde model als de Zeearend?

zeearend02.jpg

zeearend01.jpg

daar zijn er meer van op dit forum!!

ja is dezelfde (heel klein detail verschil achterdek)

waar zijn er meer van? die de zeearend gebouwt hebben of?

Cheeta,

zou je dan niet beter voor een Visarend / Zeearend kiezen?
Die kun je tenminste "in de buurt" bezoeken.
De ene heeft als thuishaven Den Helder, de ander ligt in Ijmuiden (?)
Info staat wel op de site van de Kustwacht.
Met wat geluk kun je een van de schepen in het eggie bezoeken!
Adressen van de stations staan op de Kustwacht site.

ps. over dat bezoeken:
als je budget toereikend is, is een bezoekje aan de coast guard cutters in de warme wateren natuurlijk te prefereren :wink:

Wim

den helder is ook te ver voor mij,, per brommer wordt dat zeer lastig,, openbaar vervoer is een vermogen over die afstanden,, *zeg 40 euro retourtje,,

wimg zei:
de ander ligt in Ijmuiden (?)

Bijna goed Wim, nog een mijltje of 30 naar het zuiden. 8O
De Zeearend ligt in Hoek van Holland.
Ligt daar vrij regelmatig.
Vanaf Mijdrecht een 1 1/2 uurtje op de brommer denk ik?

ruim 2 uur met de auto binnendoor,, gok met de brommer uurtje of 3,5 dan,

zodra ik de romp heb staan ga ik wss wel langs maar dan vooral voor de details,, het belangrijkste en moeilijkste bouwdeel is de rompvorm aan de onderkant, en daar zal het zeer lastig worden om fotos van te maken

TEKENINGEN BINNEN :D:D:D:D:D:D

fotos zijn groot maar daar zullen de meesten geen bezwaar tegen hebben denk ik ;)

tekeningen zijn schaal 1:50 precies de schaal waarin ik wil gaan bouwen ;)

moderators laat pls staan ;)

DAMEN TOPPIE!!!!! :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

detail fotos op aanvraag ;)

Hoi Cheeta,

Hardstikke mooi dat je tekening los hebt kunnen peuteren bij Damen :D .

Nu wil ik de pret niet bederven, maar hoe wil je aan de hand van die tekeningen een romp maken? :| Om een romp te maken heb je, volgens mij, minimaal een spantenplan nodig en die zie ik er niet bijzitten :( .

Voor de opbouw en dergelijke zijn de tekeningen natuurlijk wel uitermate geschikt, alles staat er op :D .

Groetjes Danny.

Ja hoor bij de Werf hebben ze ook geen spantenplan nodig bij de bouw omdat het een Knikspant is.

Op een algemeen plan staat normaal ook een Spantenplan dat zijn de hoofdspanten.
Van een nieuw schip krijg je nooit het uitgebreide spantenplan.

Maar dat ze bij de Marine wel een algemeen plan uitgeven met spantenplan, zelfs van in aanbouw zijnde schip als een M-Fregat.

Maar de M-Fregatten hebben 1 anker voor in de boeg dat is een KM anker werd toen bij Niestern Sanders in Delfzijl gemaakt maar ik kreeg er geen tekeningen van was geheim.

Toen een mail naar Marine Equitment en ik kreeg de tekeningen met de maten erbij.

Wat is er nou geheim.

Daar kan ik nog wel een hele boom over opbouwen gheghegheghe.

Hoi Allemaal,

Oh....... het is een knikspantromp dan kan het natuurlijk wel ( :wink: ) :lol: :lol: :lol: .

Dat wist ik eerlijk gezegd niet, ik ben wel benieuwd hoe je zoiets dan aapakt.

Cheeta ik wil een bouwverslag :wink: ( :lol: :lol: :lol: )

Groetjes Danny.

ik heb zelf een catamaren ontworpen uit het niets,,

spanten zijn te ontwerpen,, ik heb genoeg aan hoek maten en lengte maten,

aangezien ik voor zij en achteraanzicht heb zou het moeten lukken ook zoals al eerder gezegd is het een vrij eenvoudige romp gelukkig,

bouweverslag zal komen ;) eerst maar is flink tekenen op de spanten,,

Cheeta, natuurlijk zijn er modelbouwers die zelf iets kunnen ontwerpen. Dus dit schip bouwen zal je best wel lukken. Het gaat er mij om dat je vertrok met de vraag naar een digitaal plan, en nu genoegen neemt met een overzichtsplan. Zeker succes ermee, ik volg dit met spanning, het is zeker een mooi schip.

digitaal plan mag natuurlijk nog steeds ;) graag zelfs,, maar je moet varen met de peddels die je hebt ;) en ik vraag mij ook erg af of er meer mensen zijn die dit tog vooral nederlands gebruikt schip gebouwt hebben?

Back