Kustwacht cutter stan patrol 4207 *fotos romp!

das mooi ben ik niet de enigste :P ze verschillen wel iets van mekaar,, maar we zullen mekaar vast wel helpen mits hij engels of nederlands spreekt,, mijn duits komt niet verder dan die der das,,

My engels and nederlands is bad :wink:
I understand a little nederlands...so i try to understand the threads.
I made a lot of pictures of the visarend but i´m not able to build the hull...so i buyed one from SMB.

Best regards

Börni

hey boerni , cheeta

i have visitid your homepage and your progress with this boat because it's a model that i'm hoping to build myself next year
like you did ,i would buy the hull and build the rest myself

i hope you keep posting those pictures on your homepage ( I can't see page three from the "building report" ,only the first 2 pages :when i select page 3 it returns to the same page 2 ! )

en cheeta ook voor u : blijven posten kerel ik volg dit hier op de voet :)

best regards/ groeten

helaas een brommer ongeluk gehad waardoor de bouw tijdelijk stil licht zit met rechts een gekneusde pols en links een gekneusde duim :(,,

hopen dat het weer snel over is.

Goedeavond
Mag ik dan de eerste zijn die u beterschap mag wensen.
En de volgende keer eerst stoppen en afstappen voor dat
je die euro oppakt. ok :lol: :lol: :lol: :lol:
Sorry grapje kon het even niet laten.
Maar nu weer serieus allen een gekneusde pols en vinger valt nog mee denk ik.
Brommer zwaar beschadigt?
In ieder geval nogmaals beterschap.

Groetjes Nick

brommer is total loss,, had volledig motorpak aan, handschoenen helm motorjas, regenbroek voor motor, dus was goed gekleed gelukkig,,

schade is best wel enorm alle kappen zijn kapot er is er geen 1 meer heel,, stuur is krom en de pedalen ook,,

het betreft een schakelbrommer, (een motor alleen op 50cc) maja ander zijn fout maja wel mooi kl*te, maar het is niet anders,,

inmiddels weer de bouw opgepakt met de vakantie voor de deur gaat het helemaal goed komen,, hopelijk nog vaarbaar voor werkschependag,,

de romp heeft al aardig gestalte,, maar de afwerking gaat nog veel tijd vergen. *inbouwen hardware* romp plamuuren en met epoxy behandelen.

schuure 8O

afbeelding0027om.jpg

pritt velpon werkt toppie :)
afbeelding0038rm.jpg

orginele pritt, beetje te plakkerig :|

@boerni
6159673204389b646d451d.jpg

this is how the original romp is. a little bit different of the smb but i think if they make it like this damen will complain about copyrights. thats why i guess they made it a little bit different

inmiddels ook de stuurhut opgepakt, alleen zit nu met de mast wie o wie kunt me uitleggen hoeveel draden ik nodig heb voor alle verlichting?

bij deze een foto van de mast en is er iemand die een oplossing weet om een 1:40 rader werken te maken?? bestaan deze al?

43.jpg

9.jpg

Hoi Cheeta,

waarvan maak je de mast ?

mijn voorkeur gaat uit naar messing, makkelijk te solderen en geleid de stroom vrij goed. Dan spaar je per lampje 1 draad uit door de mast zelf als massa te gebruiken.

Volgens de foto zitten er negen lampen in, dus kom je op negen draadjes die door de mast moeten !!!!

Radar werkend malen ? er zijn meerdere opties:

1: de makkelijkste: vertragingsmotor op een lagere plaats uit het zicht plaatsen en met een dunne staaf naar de radar en je hebt een draaiende radar.

2: de moeilijkere: zoek eerst een motor met vertraging die wat grootte betreft in de buurt komt van de eigenlijke besturings kast en bouw hem daar in. Helaas komt deze optie maar zelden voor op deze schaal.

André

ik vind het met het staaf princiepe niet mooi, aangezien ik ook het interieur bouw wat in de stuurhut komt. als daar een staaf doorheen loopt is dat natuurlijk niet mooi.

de 2de optie is nagenoeg inderdaad niet mogelijk.

de behuizing zal iets van hooguit 2cm x 1cm wezen.. een motertje daarin kan nog maar dan de vertraging nog.

de mast zal waarschijnlijk inderdaad een geleidend materiaal wezen. wat ook te solderen is.

vordering van de bouw brengt weer vragen met zich mee even een kort lijstje

deuren welke kant gaan deze naar toe open?
mast verlichting welke lampen waarneer branden?
boegschroef aan te bevelen of niet?
triplex 1mm op welke manier is dit het beste te boren? met houtboren rafelt het het onwijs!
welk materiaal maakt hout goed waterbestendig en is dun aan te brengen? hoorde iets over g4 of iets dergelijks??

Heej Cheeta...

Ik hoop dat je weer een beetje opgekalefaterd bent (echte scheepsterm). Pas op! Speed kills.

Over je mastje... denk eens aan koolstofvezel-vliegerbuis. Hoe lichter daar boven, des te beter, denk aan de stamp beweging van het model. Lijmen met epoxy of 'Cyrano'.
Alleen de lampjes... dat gaat lastiger... koperfolie slechts voor de aarde, de rest door te trekken. Overigens... bij wat oudere schepen, zoals mijn Theodor Heussje en ook het FL-8-tje... liepen/lopen de bedradingen alle buiten om. Dus niet door de mast (die waren aanvankelijk van hout). Dat had nog een voordeel... gemakkelijker in onderhoud.
Mooie super-dunne draadjes? Oude PC slopen!
Kleine motortjes? Oud mobieltje met trilfuncie slopen... de triller is een mini-motor met een excentriekje... wederom, super klein!

Mijn veel te snelle FL-8-tje krijgt iedergeval koolstof mastjes. Die ligt met z'n kale opbouw en 2x 10, 3500 mAmp (12volt) aardig op de berekende schaal waterlijn. Veel gewicht aan verf en detail-poeha mag er zo dus niet meer bijkomen. Als lampjes? ledjes!... trekken amper stroom en kunnen de draadjes dun blijven...

Rompie (mooi hoor) Hmmm... Pritt rommel weg flikkeren. 3M spuitlijm!, blauwe wikkel voor grafische toepassingen, zo weg met wasbenzine... en niet permanent.... Pritt... zou verboden moeten worden!

Groet Bas

Back