Kunstof neuskegels maken

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door Willemkn, 15 apr 2009.

1. Willemkn

Willemkn

Lid geworden:
    12 apr 2009
    Hallo allemaal,

Is er iemand die ervaring heeft in het maken van kunstof neuskegels?
    En wat daarbij eventueel nodig is?

Willem

2. janhein

janhein PH-SAM

Lid geworden:
    10 aug 2003
    Hallo Willem

Wat wil je over weten. Alle raketten die je zaterdag bij mij gezien hebt hebben een kunstof kegel.

kleintjes tot 66 mm kun je gewoon gieten. wil je groter dan moet je aan glas/epoxy denken.

3. Willemkn

Willemkn

Lid geworden:
    12 apr 2009
    Wil vooral weten hoe je het beste een kegel maakt op maat voor bv een 3 " tube, maar waarvan de diameter groter of kleine kan zijn dan een q- tube
    Bv maak je eerst een volle houten kegel en bekleed je die dan in 2 delen, of zijn er andere methoden om een holle neuskegel te maken.

kleintjes tot 66 mm kun je gewoon gieten. wil je groter dan moet je aan glas/epoxy denken.[/quote]

4. janhein

janhein PH-SAM

Lid geworden:
    10 aug 2003
    Hallo Willen,
    Als je een holle kegel wilt hebben die in een standaart buis past dan kun je er het beste een kopen. Dat kost gewoon veel minder dan er zelf een maken. Voor een 3" buis moet je aan een glasfiber kegel denken omdat je anders of niet genoeg sterkte hebt of je kegel te zwaar wordt.

Mocht je een schaal model willen bouwen dan zou ik denk ik zelf voor een schuim kern gaan en die bekleden met een paar lagen glas. (dus een een malig model bouwen). Verder zijn er hier op het forum wel wat draadjes te vinden over het maken van mallen.

5. DeeJay

DeeJay

Lid geworden:
    2 apr 2009
    Waar kun je kunststof kegels kopen? Ik wil een kleintje hebben voor mijn hovercraft.

6. janhein

janhein PH-SAM

Lid geworden:
    10 aug 2003
    Hallo DeeJay

Hoe groot moet die kegel zijn, Anders denk ik dat ik je er wel mee kan helpen

7. DeeJay

DeeJay

Lid geworden:
    2 apr 2009
    Hey Janhein,

De ene kant moet ongeveer 3 cm zijn en de andere ongeveer 1 cm. En hij moet denk ik ongeveer tien centimeter lang zijn. Als ik eenmaal weet welke motor erin moet passen en hoe ik de kegel kan maken ga ik het wel precies opmeten. Wat heb je in gedachte?

Ik heb zo'n beetje dit in gedachte:
    Dit is geen afbeelding van mijn hovercraft maar het gaat om het idee.

Laatst bewerkt: 2 jun 2009
  8. janhein

janhein PH-SAM

Lid geworden:
    10 aug 2003
    gewoon een Estes Bt 55 of een Bt 60 kegel nemen. en daar de punt afsnijden. Dat is denk ik de snelste en zeker de goedkoopste oplossing.

Als je even googled op Estes BT55 of 60 dan kun je psies de maten vinden. Kegels heb ik nog wel voor je liggen ergens. (mogelijk wel een beetje stoffig ;-) )

9. DeeJay

DeeJay

Lid geworden:
    2 apr 2009
    Kun je die in Nederland ergens kopen? Ik vind het een beetje raar om een dingetje van een paar dollar in Amerika te bestellen.

10. janhein

janhein PH-SAM

Lid geworden:
    10 aug 2003
    stuur me maar even een PB tje.

dan help ik je er wel verder mee

Deel Deze Pagina