Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
even wat foto's gemaakt van de aangeschafte en gemaakte onderdelen.
het dek is alvast door de fabrikant vastgemaakt aan de romp.
het gele rondje is de afmeting van de schroef (moet nog komen).
de zelf gemaakte dingen zijn de sirene en de schakelunits voor power en ontvanger
motor en schroefas zijn direct gekoppeld en watergesmeerd (komt wel wat vettigheid in)
groet Piet
Piet, Kan dat sokkeltje met servo en 90° hoorntje niet wat verder naar achteren. Dan het 90° hoorntje rechtsom draaien opdat die in dezelfde richting draaien. Dan lopen de stangen steeds parallel en loop je niet de kans dat het kleine stangetje de verkeerde kant op zwikt. Of draait het niet zover? Gr. Klaas.
Klaas, heb het geprobeerd terwijl de Servo nog niet was vastgelijmd en dat werkte goed.
Op de tekening leggen ze het ook zo uit.
De assen van de roeren zaten ook nog niet helemaal vast, zijn nu gelijmd, dan ga ik de servo lichtelijk vast zetten en als het niet goed werkt verander ik het wel.
We zullen zien.
Groet Piet
Dat ziet er beter uit Piet! En zal ook beter sturen. Als de hevels tegen elkaar in draaien wordt de slag van het roer steeds kleiner. Bij mijn Smit Finland heb ik op de BB roerkoning een 90 graden heveltje, gemaakt uit een plaatje alu, gezet. Is eventueel ook te maken met het binnenwerk van een kroonsteentje en een stukje messingplaat. Dat is beter op de roerkoning te klemmen. Op S-F zit het alu plaatje tussen een paar M-3 moertjes geklemd. Zolang er niet teveel gracht op komt werkt dat ook wel. Succes verder met de bouw. Gr. Klaas.
Pas op dat je het plastic van de armpjes niet smelt Piet. Je hebt zo een uitgelubberd gat. De warmte verspreidt zich snel in een koperen of messing draad. Een tipje lijm werkt denk ik ook wel. Zet er meestal 2 haakse bochtjes in. Is wel iets omslachtiger te monteren. Maar als je één kant los haalt steek je de draad er zo in. Gr. Klaas.
De keuze voor de assen met motorflens is een goeie, geen gehannes met uitlijnen.(Hydro&Marine?)
Welke motoren zijn dat?
Het lijken wel het formaat Speed 600.
Ik zie geen waterkoeling, waarschijnlijk heb je dat ook niet nodig, maar persoonlijk maak ik wel altijd de koelsleuven aan de as zijde van de motoren vrij in de motorflens, dan houdt je luchtcirculatie door de motor:
Jan, de assen zijn watergesmeerd en op de blauwe aansluitingen zitten geen openingen maar de openingen op de motor zijn wel helemaal open.
verder zijn het normale 600 motoren.
en in het verleden heb ik deze assen ook gebruikt voor mijn Bremen 9 en ook hierbij werden de motoren amper warm.
groet Piet