Koppeling Robbe Schluter Junior 50 II

Wie o wie kan mij helpen aan een complete koppeling van een Robbe Schluter Junior 50 II? Bouwjaar 1992.

In mijn koppelings schoen zit een scheurtje waardoor deze niet meer bruikbaar is. Het koppelingshuis zelf is helemaal in orde.

Ben al een tijd op zoek maar zonder resultaat en hierdoor staat mijn MD500 genoodzaakt deels gedemonteerd zielig in de hoek. :(

Alvast bedankt!

Heb je een foto? wellicht is er wat te modificeren aan een koppeling van een ander bekend merk.... (heb nog een Heim koppeling liggen die wel verbouwd mag worden).

Groet, Bert

Hee Bert!

Alweer thuis? Ik zal morgen even een foto met de maten plaatsen. De Schluter koppeling die ik vandaag binnen kreeg bleek tot mijn grote teleurstelling helaas niet de goede te zijn.. Dat word komend weekend dus niet vliegen met de MD... :(

( zondag wel met de 550 fbl. En die vliegt werkelijk fantastisch mooi en stil!)

Groeten Merlijn

Nee, nog niet thuis. Als alles goed gaat, word ik de 18e weer in voorlopige vrijheid gesteld :rolleyes:

Lijkt me dat er wel iets te verzinnen moet zijn op die koppeling van jou, dus we moeten maar even zien. Maar dan moet ik eerst weten hoe het er uit ziet, want ik kan uiteraard niet toveren.

Groet, Bert

Bij de 6,5cc Mini-Boy zat (in eerste instantie) een kunststof koppeling. Voldeed bij mij goed (leerfase, veel op- en af-toeren). Laatste redmiddel, maken als je niets vindt?

De foto's met bijbehorende maten:
De complete koppeling:

Koppelingshuis:

Buitendiameter: 42mm.
Binnendiameter zonder liner: 39 mm.
Totale hoogte: 39mm.

De pinion is 13 tands en lijkt een geheel met het koppelingshuis.

Clutch zelf:

Diameter: 35mm.
Dikte: 9mm.
Startas diameter: 5mm.
Lengte startas: 90mm.

Een groot nadeel is dat de diameter van een eventueel nieuwe pinion nogal nauwkeurig komt omdat de overbrengen helaas niet zoals bij een Trex is. Bij deze heli zit aan de voorkant van de pinion de maingear en aan de achterkant van de pinion het tandwiel voor de staart. 3 op een horizontale rij dus...

Buiten diameter van het koppelingshuis is ook kritisch aangezien deze slechts enkele mm vrij loopt van het aluminium frame. Maar daar zou eventueel wat weg gefreesd kunnen worden.

Kortom... dolletjes :nooo:

Het lijkt veel op het vliegwiel van de Vario's (maar het zal het wel weer nét niet zijn natuurlijk)

Eventueel maken we zelf wat, maar vliegen zal dat ding weer.

Ik ga daar eens naar kijken zodra ik weer thuis ben (morgen al waarschijnlijk, maar dan moet ik eerst nog even "uit-chillen")

Groet, Bert

Rustig aan he Bert, eerst uitgebreid relaxen en dan pas aan de hobby! Zien we elkaar zondag vast wel op het veld. Bakje koffie, blablabla beetje vliegen.. nog meer koffie ;)

@ Ron: Stom van me.. weet van het forum maar had er zo snel even niet aan gedacht :???:

Edit: en een mailtje is onderweg naar onze oldie oosterburen.

Laatst bewerkt:
Eèèèèèènnnnn............ Ik ben weer thuis!

De heli's staan alweer aan de lader, maar of het morgen vliegweer word?

Groet, Bert

Yep, en ondanks ongeveer 10 uur slaap in de afgelopen 72 uur, regenachtig weer en flinke wind, vanmiddag toch weer de eerste paar vluchtjes gemaakt.

Kon het niet laten.

Groet, Bert

PS: Merlijn, vliegt prima, die 550!

Jaah man eindelijk weer wat activiteit op het heliveld :thumbsup:

De 550 vliegt indd fantastisch... nu die verdomde Schluter nog :sad:

Tsja, om maar het woord te gebruiken waar de zomer van 2011 waarschijnlijk de eerste 100 jaar om herinnerd word door modelvliegers in heel Nederland:

"Geduld"....

(al zullen een hoop mensen eerder de woorden "K-weer" of "frustratie" eerder te binnen schieten....)

Groet, Bert

Hey Wipo!

Bedankt voor het navragen. Het goede nieuws is dat er momenteel eentje onderweg is vanuit Engeland!

Er dook vorige week nog een Junior 50 op in Emmeloord maar deze persoon vroeg helaas de hoofdprijs voor het mechaniek... erg jammer maar helaas.

Voorlopig ben ik weer gered!

Misschien tot morgen op het veld! :)

Kwaliteit mag betaald worden! :0)
Hou Ebay.de maar eens in de gaten, daar wordt geregeld klassieke delen te koop aangeboden.

Grt,
Eric.

Kwaliteit mag betaald worden! :0)
Hou Ebay.de maar eens in de gaten, daar wordt geregeld klassieke delen te koop aangeboden.

Dat is waar maar er zijn grenzen. Vooral als het incompleet is.

Ebay volg ik al een tijdje en is erg matig. Ik heb sinds kort een hele goede bron in the UK :cool: Daar kan geen Ebay tegenop :p

Back