koppeling gedeelde rolroeren

Ik heb van de week eindelijk mijn Topmodel Diva binnen gekregen.
Heel erg veel hoeft er niet te gebeuren en van die dingen zijn er niet echt veel heel erg ingewikkeld. Ik kan alleen voor de gedeelde rolroeren even nog niets bedenken.
Die rolroeren lopen over de hele achterlijst van de buitenvleugel. De knik in de vleugeltippen zit ook in de rolroeren en die zijn dus gedeeld. De beschrijving wil dat je ze eerst koppelt met een los zittend 1.5mm verenstaaltje en vervolgens aan de vleugel plakt met scharniertape. (binnenste deel neemt dan het buitenste deel mee)
Ik kan ze alleen niet helemaal omklappen om de onderkant te tapen, bij een graad of 45 lopen ze klem tegen elkaar.
Ik zal de koppeling dus tot stand moeten brengen NA montage van de rolroeren.
Iemand tips hiervoor?

Groeten

Justus

Is het niet verstandig om ze niet te koppelen en voor de binnenste rolroeren aparte servo's te gebruiken?

Ze heten dan flaps..

(Eric.R heeft een Diva. Er is ook een bouwdraadje van, weet effe niet waar)

Wubbe, je kent de Diva dus zou ik denken dat je ook de rolroeren gezien hebt.
Ik heb het niet over de flaps aan de rolroeren koppelen. De Diva heeft een 3delige vleugel waarbij de flaps op het middendeel zitten. Op de 2 buitenste delen zitten de rolroeren en in die tippen zit een knik, een 3de V-stelling zeg maar. De rolroeren maken dus ook die knik en bestaan dus uit 2 delen die gekoppeld moeten worden.

Ik kan geen bouwdraad vinden en EricR heeft nog niet op m'n pb gereageerd

Laatst bewerkt:
ik denk het niet

edit: Maar in dat draadje kan je wel heeeeeeel goed zien wat ik bedoel

Laatst bewerkt:
misschien wordt er dit stekkerverbinding-bij-3-delige-vleugel-2 bedoeld door wubbe :sleepy:

Nee natuurlijk niet!! :mad:

Ik heb de Diva even gezien op Langevelderslag en kon me de precieze configuratie niet meer herinneren. Je hebt het dus écht over gedeelde rolroeren. Dan zou ik het niet weten.

Er zijn meer forumleden met een Diva en Eric.R is importeur van Topmodel geweest. Zoek even op dit forum en wacht de reactie van Eric even af.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begrijp wat je bedoelt, ik heb de Diva van Eric gezien op Langevelderslag. Ik snap je probleem, maar ken de constructie niet goed genoeg om er een oplossing voor te weten. Het zou me verbazen als Eric je niet helpt hiermee.

Ik ben met tape aan het experimenteren en het is toch wel net te doen.
Als ik de onderkant geplakt heb kost het meer geweld dan me eigenlijk lief is maar de rolroeren zijn nog net om te klappen naar beneden.

Back