Kolderstok schepen tips en vragen

Dank Hans voor het compliment. Aan een verslag ben ik niet begonnen omdat mijn bouwtempo niet erg hoog is en je niet wilt dat de volgers indutten. Inmiddels zijn er al veel mooie bouwveslagen van de 7P. Wel fijn om op deze manier ervaringen van anderen te kunnen verwerken in je eigen model. Zal zo nu en dan wel eens wat op het forum plaatsen.
Groet. Arjen
20200522_165518.jpg

Helemaal achteraan op de verschansingen zit een nagelbank met 4 nagels, maar die zijn allemaal bezet. Ter verduidelijking het belegplan: het gaat om #142, maar die is niet te vinden. volgens de bb zouden die moeten worden belegt 'naar binnenzijde reling aan nagelbank.' Misschien dat mensen die met de Duyfken het schip al af hebben of evenver zijn als mij me kunnen helpen?
belegpunten.jpg

Ik doe het uit mijn hoofd Ronk. Want ik ben aan het werk. Maar die nummer 142 stond volgens mij genoemd bij het aanzicht. En niet bij het bovenaanzicht. Klopt dat? Ter hoogte van het want als ik me goed herinner

Ik zie hier wel iets bij het want alleen daar kan ik niet wijs uit worden.
Inkedbeleggpunten_LI.jpg

Bijlagen

• beleggpunten.jpg
    beleggpunten.jpg
    184 KB · Weergaven: 181
ik ben de willem barentsz aan het bouwen en beschik ook over een mooie plot van de boot in verschillende aanzichten, voorzien van dezelfde nummers. ik heb nog niet ontdekt waar die toe dienen. in de BB wordt er niet naar gerefereerd, en ook zie ik nergens een BOM of iets dergelijks. zie ik wat over het hoofd?

ik ben de willem barentsz aan het bouwen en beschik ook over een mooie plot van de boot in verschillende aanzichten, voorzien van dezelfde nummers. ik heb nog niet ontdekt waar die toe dienen. in de BB wordt er niet naar gerefereerd, en ook zie ik nergens een BOM of iets dergelijks. zie ik wat over het hoofd?
Daarop kun je zien waar je alles op moet beleggen. de #-nummers verwijzen naar de stap in de BB, en dan kun je zien op welke nagel je moet beleggen.

Ik kan hier wel op zien dat het inderdaad op de nagelbank achterin het schip moet, maar ik weet niet hoe het dan met die andere nummers moet waar de nagelbank al mee vol zit. Misschien kan de admiraal duidelijkheid geven? die heeft het zelf getekend.

Back