KOLDERSTOK BATAVIA / HAARLEM

Hello almal

Na een lange tijd heb ik nou weer twee "rustdagen" gehad zo ik kon weer voortgaan met de Haarlem.

微信图片_20211014210233.jpg

Hekbalk en kardinaalsmutsen geplaast.

微信图片_20211014210242.jpg

Zoos Bataviabouwers sal weet is daar noch vele ornamenten wat gepast moet word, maar de spiegel lijk al zo half en half na een rechte spiegel. :)

微信图片_20211014210146.jpg

Tijdens mij vorige update heb ik de sponningen van de geschutpoorten aan de stuurboordkant geplaast - deze keer was dit tijd vir de bakboordkant. De twee gesloten geschutpoorten aan de boeg moet natuurlijk noch geplaast word. Met de 24 kannonen van de Batavia plus mij extra 6 wat in de kuil geplaast is, plus de twee in de agterstewe, het zij nou 32 kannonen - net zoos de Haarlem. Zo, amptelik is dit nouw hiermee de Haarlem! :p

微信图片_20211014144659.jpg

Ter voorbeijding van de "deurtjes" wat op de verschansing geplaast moet word, was dit nouw tij om de verschansing een tweede leksel groen verf te gee. Alles is mooi afgeplakt ...

微信图片_20211014144648.jpg

... en geschilderd.

微信图片_20211014210215.jpg

Waarna de duertjes geplaast is. Ter opslacht van deze foto is noch touch-up werk nodig aan de gelen zij ornament van de spiegel. Deze exercise is ook aan de stuurboordkant herhaald.

微信图片_20211014210349.jpg

En zo lijk de geheelbeeld nou tot op datum.

WeChat Image_20211015082300.jpg

Terwijl ik in de vroege oggendure een bekertje koffie gemaakt het, by mij tafellamp in de keuken, heb ik deze snapshot geneem wat vir mij de atmosfeer redelijk goed vaslecht op film.

Tot volgende keer alles van de beste en geniet al de prachtige modellen wat op deze site gebouw word.

Ziet er geweldig mooi uit allemaal Heinrich, ik zie dat je de deurtjes "op" de verschansing aangebracht hebt, maar deze horen er eigenlijk "in" gewerkt te worden.
Dit kan met een heel scherp mesje uitgesneden worden als je durft, het is ff pielen maar ziet er uiteindelijk wel realistischer uit..........
Maar jij bent de kapitein uiteraard en zo mag het ook gezien worden
Gr Koos

Hello almal

Na een lange tijd heb ik nou weer twee "rustdagen" gehad zo ik kon weer voortgaan met de Haarlem.

Bekijk bijlage 462372

Bekijk bijlage 462373

Zoos Bataviabouwers sal weet is daar noch vele ornamenten wat gepast moet word, maar de spiegel lijk al zo half en half na een rechte spiegel. :)

Bekijk bijlage 462374

Tijdens mij vorige update heb ik de sponningen van de geschutpoorten aan de stuurboordkant geplaast - deze keer was dit tijd vir de bakboordkant. De twee gesloten geschutpoorten aan de boeg moet natuurlijk noch geplaast word. Met de 24 kannonen van de Batavia plus mij extra 6 wat in de kuil geplaast is, plus de twee in de agterstewe, het zij nou 32 kannonen - net zoos de Haarlem. Zo, amptelik is dit nouw hiermee de Haarlem! :p

Bekijk bijlage 462375

Ter voorbeijding van de "deurtjes" wat op de verschansing geplaast moet word, was dit nouw tij om de verschansing een tweede leksel groen verf te gee. Alles is mooi afgeplakt ...

Bekijk bijlage 462376

... en geschilderd.

Bekijk bijlage 462377

Waarna de duertjes geplaast is. Ter opslacht van deze foto is noch touch-up werk nodig aan de gelen zij ornament van de spiegel. Deze exercise is ook aan de stuurboordkant herhaald.

Bekijk bijlage 462378

Bekijk bijlage 462379

Terwijl ik in de vroege oggendure een bekertje koffie gemaakt het, by mij tafellamp in de keuken, heb ik deze snapshot geneem wat vir mij de atmosfeer redelijk goed vaslecht op film.

Tot volgende keer alles van de beste en geniet al de prachtige modellen wat op deze site gebouw word.
:thumbsup::thumbsup::thumbsup:

dankie vir de goede advies Koos. Ik was niet zeker daarvan
Tja het was maar een goed bedoeld advies hoor Heinrich, ik meen me te herinneren dat Danny, @Danny Mulders ze ook erop gelijmd heeft. Ik heb ze wel ingelaten.........
Dus als je ze insnijd, doe het dan kalm aan, ik wil niet op mijn geweten hebben dat die mooie verschansing beschadigd :eek: dus veel succes mijn vriend..

Hello almal

Bekijk bijlage 462372

Bekijk bijlage 462373

Bekijk bijlage 462374

Bekijk bijlage 462375

Bekijk bijlage 462376

... en geschilderd.

Bekijk bijlage 462377

Bekijk bijlage 462378

Bekijk bijlage 462379

Hoi Heinrich,
Ook hier moest ik weer even bijlezen. Mooie details en bijwerken van het schilderwerk.
Hopelijk komt er een oplossing dat je in Nantong kan blijven werken.
Gr. Peter

@Jaques Dit is een echt Zuid-Afrikaanse uitdrukking - swerkater/swernoot - meaning something like "scoundrel" or "hooligan", maar dit word gebruik op een humoristiese wijze.

Aha dan staat er dus eigenlijk: "Die Hooligan van een Danny ......" daar zal deze blij mee zijn :p:D
Maar okee, nu snap ik hem weer..........

Back