Allen, Ik wil graag op mijn sleepboot Amsterdam een koelwater straal hebben. Ben dus opzoek naar een klein pompje die onder de boot oppompt en aan de zijkant een klein straaltje water geeft. Hoeft van mij helemaal niet echt te koelen maar vind het een mooi gezicht. Iemand een idee waar ik zoiets kan vinden. Ik kom niet verder dan blus pompen maar dat gaat veels te gek. Ik hoor het graag.
pompje Ik heb dit pompje gekocht, is goedkoop en werkt perfect. Hierbij het bestel adres. pump ups Picture - More Detailed Picture about 12V DC DIY Dosing Pump Peristaltic dosing Head For Aquarium Lab Analytical water Picture in Pumps from Easy-shopping store | Aliexpress.com | Alibaba Group Albert
pompje Ik ga deze gebruiken in mijn onderzee boot jager voor 2 doelen. Als eerste om mijn 2 ECS 35 amp tekoelen,en tevens om de motor koeling te imiteren.Ik heb de pompje,s geprobeerd en geven een mooi effect. Voor deze prijs ben je nooit bekocht.
Denk je dat ik deze bijv aan mijn regelaar kan koppelen. Dus bij langzaam varen weinig water en bij vol vermogen veel water? Of lukt dat bij deze motoren niet?
Iedere motor kan je regelen, alleen heb je kans dat ze beneden een bepaald toerental stoppen en alleen maar stroom vreten en niet draaien en dus gloeiend heet worden. Je zal dat moeten proberen en eventueel de regeling een "waakvlam" stand moeten geven zodat de motor altijd blijft draaien.
OK duidelijk. Gaan het gewoon proberen. Is wel het mooiste vind ik zelf. Maar goed dat is geen noodzaak. Bedankt voor je reactie
Ik heb een robbe pompje in gebruik en regel hem met een simpele regelaar. Geeft een mooi doseerbaar straaltje en werkt al jaren prima zo. Ik koel de motoren er ook mee. pompje wordt niet warm dankzij de lage toeren. Hier nog een foto van de koeling in aanbouw.
Zoek eens op ebay naar DC 12V Mini Electric Water Coffee Pump 24 GPH P 25A CE FCC FDA Certified | eBay Scroll ook naar beneden om het direkt te kopen, of om naar andere pompjes te kijken. Debiet regelen gaat door de spanning en de uitstroomopening aan te passen.