Allereerst heb je maar twee kimmen dan is meerdere kimkielen wel een aparte benaming. Gaat het om slingerkielen aan een motorschip of gaat het om kimkielen onder een zeilschip?
Wat zeilschepen betreft: Voordelen zijn geringe diepgang, stabiel om mee droog te vallen. nadeel: matige zeilprestaties vooral hoog aan de wind, en tegenwoordig nogal old school geloof ik
het gaat om deze romp ik wilde er 2 op zetten maar vroeg mij af of dat voldoende is, omdat ik schepen zie met meerdere kimkielen, dus als ik het goed begrijp is meer kimmen niet nodig. mvg Theo.
Theo de kim (kan ook zijn de horizon) is het overgangstuk van bodem naar zij. normaal zien ze er zo uit: of Maar met google afbeeldingen zoeken kwam ik ook deze tegen: Ik heb niet verder gekeken waarom dit ooit is geprobeerd.
Hoe zet zoiets vast. Ik ben aan het bouwen en dan komen de vragen vanzelf, hoe zet je deze motor vast? mag hij ook liggen. mvg Theo.
@Comtheo: als je iemand wilt bedanken hoef je niet het hele bericht te kopieren hoor... De naam met een @ ervoor is voldoende. Je motor met vertraging kan prima liggen. Zaag ik triplex de vorm van het voorste deel uit (waar je schroefaskoker uitkomt) en zet het vast met de twee bouten. Wel rekening mee houden dat, als je de motor op zijn zij plaatst, het zwaartepunt nu wat naar die zijkant is verschoven.