Beste modelbouwfreaks, Ik heb 2 modelauto's in 1:10 met een brede velgmaat. Nu wil ik rally- of straatbanden hebben voor deze velgen maar ik kan banden in die maat nergens vinden. Ik dacht ze bij Conrad gevonden te hebben van Reely (rallybanden) maar die zijn een paar mm te groot en de velg 'valt' nu door de band heen. De velgen zijn in diameter ongeveer 53,5 mm. En dan meet ik van buitenrand naar buitenrand. Dus aan de zichtkant gemeten. De banden zijn ongeveer 38 mm breed. De velg is een paar mm smaller. (Het gat in de banden moet dus iets kleiner zijn anders valt deze niet in de sponningen van de velg.) De auto's zijn: een oude T2M en een oude Kyosho Lancia Delta. Wanneer ik velgen zou hebben voor die Reely banden is het ook goed alleen deze auto's zijn beide 2WD en hebben voorwielen met lagers erin, net als bijv. de Grasshopper en ik kan vrijwel geen velgen vinden in een brede maat met lagers in de voorwielen. De opening in die reely banden is 56 mm. De velg zal dan rond de 59 mm moeten zijn. Het is dus echt maar milimeterwerk. Of er moet een mogelijkheid zijn om die Reely banden te laten krimpen, dat is ook goed natuurlijk. Ik heb uren op internet zitten zoeken en webwinkels gemaild maar ik kan niets vinden. Weet iemand raad? Bedankt alvast!