Kamper kogge

Update 24
Afgelopen tijd ben ik druk bezig geweest met overzetten van al mijn foto's van Flickr naar mijn eigen server. Ik ben nu zover daarmee dat ik mijn Pro-account op Flickr kan overzetten naar een gratis account. (minder dan 1000 foto's). De rest komt langzamerhand wel.
Ik heb al mijn foto's op groot formaat op mijn server staan. Graag hoor ik van anderen of zij problemen hebben met de snelheid waarmee foto's worden geladen. Als dat zo is moet ik ze misschien met wat minder pixels opslaan. De meeste foto's zijn nu zo'n 2 a 3 Mb groot.

Dus nu weer wat bouwen.
Alle spanten, op die bij de stevens na, zitten er ook op.
full

En ze zijn gezwart.
full

Ook een paar spanten bij de voorsteven zitten erop, inclusief die ene die wat doorloopt.

full

Foto: Vergelijking van de boeg van de replica met mijn model.

Wat me hieraan opvalt is dat mijn zijwanden toch flink steiler verlopen dan op de replica. Mijn model lijkt hiermee meer op het model van de Koggewerf. Ik heb immers dezelfde lijnentekening gebruikt.
Dat lijkt er dus op dat die lijnentekening niet helemaal matched met de replica. Nou in het echt zullen ook niet alle koggen precies hetzelfde zijn geweest. Dus we gaan lekker door.

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
@cees
Ik heb een raspberry pi met daarop een server en een 4Tb drive daaraan gekoppeld. Met piwigo heb ik mijn foto's op die drive staan. De router stuurt aanvragen, vanuit modelbouwforum, om foto's te leveren naar de server op de raspberry en die haalt ze op van de drive.
En dit alles staat wel 24/7 aan, maar verbruikt weinig.
Ik ben wel benieuwd naar de response ervaringen van anderen. Bij mij is het snel, dat gaat ook wel via internet, maar toch.

Dus Jan ff voor deze simpele geest, als ik het goed begrijp:
Zodra ik je verslag open moet hij de bijgaande foto's van dit verslag vanaf je server gaan halen waarna ze bij deze jongen op het scherm komen...…
Als dit zo is dan gaat dat heel vlot...…….
Als het anders is snap ik er geen bal van...……….

Update 25
Even een tussendoortje.
Op de stevens zitten een aantal vreemde knieën. In een vorige update heb ik globaal laten zien hoe ik die maak.
Nu wat uitgebreider, omdat dit bij een normale bouwdoos niet voorkomt.
Stap 1.

full

Twee latjes 2x5 mm worden op hun plaats gehouden.

Stap 2
full

Een blokje hout wordt afgeschuind.

Stap 3.
full

En op de twee latjes gelijmd.

Dat resulteert in:
full

Stap 4
full

En na een beetje schuren heb je dit. Schuren doe ik met Proxxon

full

En dan ziet het zo uit:

full

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
Snelheid is goed foto's worden snel geladen sommige worden opgebouwd gaat best goed. :)
Je kogge wordt mooi.
In het boek van Gaston Desnerck staat er een bouwtekening en tuig tekening weet niet of je die al in je collectie hebt? Anders stuur ik je de pdf.

Back