Jamara Peashooter vraag.

Hallo,
Ik heb hier een JAMARA PEASHOOTER staan.
Ik vraag me nu af of een 10cc motor (.60) voldoende is voor dit vliegtuig.
Ook heb ik gezien dat de schroef maar 1.5 cm uit de kap komt langs bijde kanten.

Eerst vloog hij met een 10cc maar met reductie waardoor ik grotere schoeven kon gebruiken.
Maar wegens teveel problemen gebruik ik die niet meer.

Zouw dit gaan om te vliegen of niet?

Ik denk dat het best een 15cc 4-takt is maar heb het geld niet voor een nieuwe.

Alvast bedankt.

peaschooter2.JPG

feuw moeilijke vraag :?

Heb eens gechecked op de site van Jamara en daar staat inderdaad dat een 10 cc voldoende zou moeten zijn. Normaal mag je dan verwachten van een fabrikant dat het gene zij van motor voorschrijven ook het juiste is.

Ik denk persoonlijk als ik de afmetingen zie ( 1800 mm) en die vleugelkabels, die voor de nodige weerstand zorgen, dat voor die Peashooter een 10 cc marginaal zal zijn. Welke 10 cc is het? Een nieuwe FX van OS zal beduidend meer vermogen leveren dan een FSR van jaren terug. Wat is het totaal gewicht van je configuratie?

Info please :wink:

Greetzzz

Stevo

Weeg dit toestel eens en kijk hoevel gewicht je nodig hebt om het geheel in balans te krijgen. Ik zag dat ze voor dit toestel 4-4,2 kg opgeven. Als ik eens 4,5 kg. aanneem (meestal geven ze te weinig op) dan weet jij al zo'n beetje dat een 10cc tweetakt hier gewoon niet op thuis hoort.

Toegevoegd:
http://www.salzburg.co.at/enzinger/peashooter.htm
Ik zie in dit linkje dat ze op 4,15 kg met 26cc boxer van OS uitkomen. Toestel lijkt dus wel redelijk licht. Kijk eens naar de 16 inch prop die is nog te klein om een beetje bij het rompfront te passen.
Doe dat toestel eer aan en zet er vanaf 20cc viertakt op.

Ok,
Bedankt voor de tips.

Ik zal wat sparen en eens kijken voor een 2dehands 20cc 4-takt.

Bedankt voor de snelle reactie.

Back