Ik kom er niet uit met mijn Rhode Island Graupner het volgende: zender/ontvanger is van modelcraft brushless regelaar van hobbywing met program kaart lipo accu is 11.4 volt 5000ma 40c wanneer ik mijn zender uit zet gaat de motor voluit aan... wat moet ik programmeren op mij regelaar met de program kaart? menu: 1) running mode: forward only 2) lippo cells: auto calc of 4 cells (8 cells) 3) low voltage cutoff threshold / no protection/ 2.8v/ 3.0v/ 3.2v/ 3.4v 4) timing: 0.00o 3.75o 7.50o 11.25o 15.00o 18.75o 22.50o 26.25o ben een leek zegt me echt niets wie kan mij helpen hier mee? Han
Hallo Han, Ik zou als eerste de nul positie van je gashendel instellen, alvorens je naar het menu gaat. Zul je even je handleiding moeten nakijken. Je kunt de posities van 100% gas open, neutraal en achteruit instellen. En als je in het menu instellingen hebt veranderd, kun je het beste het menu verlaten dmv het loskoppelen van de lipo. Als je de ontvanger eerder al uitzet, heb je kans dat de motor volgas gaat lopen, zonder controle. Succes ermee, Bastiaan
Mijn gok is dat je een modelcraft GT-2 zender of iets vergelijkbaars hebt op de 2,4Ghz ? In dat geval moet je de failsafe even goed instellen :!: Die is nu ingesteld op volgas bij het wegvallen van het signaal of in geval van storing. Boekje van de zender erbij pakken en het stukje over de failsafe functie gaan lezen :!: Met de komst van de 2,4Ghz zender/ontvanger is de noodzaak voor de oude volgorde een beetje verdwenen , enige vereiste is een goed ingestelde failsafe.