instellingen Futaba 6ex met trex 250

Hoi, kan iemand mij een typische throttle en pitch curve (gewoon dus niet idle up) geven voor een trex 250 (percentages)? En de percentagens voor de gyro instellingen (ik heb een align GP780 head lock gyro)?
Alvast dank!
Mark

Nee.

Als je het goed wilt doen tenminste
De ene heli is de andere niet, dit heeft te maken met wie hem bouwt, verschillende lichtingen lagertjes, stroefheid of speling in het systeem en ga zo maar door. Dus zeker voor de staart zul je zelf echt een beetje moeten vogelen..

Maar gemiddeld is 30% gain een redelijk veilige waarde om als uitgangspunt te nemen. Gaat hij bij het optoeren hard van links naar rechts slaan, snel gas uit en de gain verlagen.

Voor de throttle, dit wisselt per persoon.
Maar voor een beginner kun je hem van 0 naar bijvoorbeeld 80% zetten om te beginnen.
In idle up kun je een 80% vlakke curve zetten.
Pitchcurve moet je zodanig zetten dat je in normal van -5 naar +10 gaat ongeveer. en bij die +10 moet je 100 % in je curve hebben.
Is dat niet zo, moet je in het swash menu de pitch waarde veranderen tot het wel zo is.
In idle up moet je - 10 tot +10 hebben.

Die - 5 moet je niet te licht over denken, als je buiten vliegt kon je hem wel eens hard nodig hebben...
Ik heb in idle up al eens met een beetje wind gevlogen, en had mijn volle -12 nodig om hem naar beneden te krijgen...

Dit is even in de gauwigheid getypt, zeg het als je een onderdeel niet begrijpt of ergens niet uitkomt.
Lees ook via de zoekfunctie een beetje door het forum heen, dan kom je ook vele suggesties tegen.

bij de 250 echt niet hoger gaan dan 20 procent gain...... je molt de staart..

zorgen dat het toerental constant ligt, dus een vcurve maken van bijvoorbeeld 80-75-70-75-80 en een pitchcurve waarbij je -10 tot +10 hebt.

Back