Instelhoek vraagje

• Topicstarter Topicstarter Teus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Teus

Guest
Mijn vriend in Oostenrijk is bezig met zijn Auster AOP van tekening (Rc Modelworld). Nu staat daar een instelhoek van de vleugel t.o.v. het stabilo van 4 graden! Dit is wat veel lijkt mij/ons.

Weet iemand of dit voor deze kist e.v.t. normaal is of dat dit beter teruggebracht kan worden naar zeg plusminus 2 graden?

Gr. Teus

Als dit model een 'dragend' profiel heeft, en deze 4 graden opgegeven wordt t.o.v. de hartlijn van de vleugel (dus niet de onderkant) dan klopt dat prima. Die 4 graden is bij dragende profielen ongeveer de meest ideale hoek, ....... althans in de echte luchtvaart waar langdurig met een kruissnelheid wordt gevlogen en je maximaal lift en minimale weerstand wilt hebben.

Of dit voor een model prettig is weet ik niet, wij wisselen de snelheden heel snel en vaak af en je model zal dus ook flink op die veranderingen reageren... Sneller vliegen is klimmen, langzamervliegen is dalen.... net als in het echie....

suc6
Winfried

Nee Arjan,

Dit ontwerp is als ik het goed heb 2.06 mtr en er zit een Saito 80 op.

edit:

Het is DEZE

Laatst bewerkt door een moderator:
o die is ook mooi ja. Zou je eens wat foto's kunnen plaatsen? Ik heb een zwak voor Austers.

Foto's

De eerste is nog met de oude kleuren, de tweede met de nieuwe. Hij is nu met een rebuild bezig en maakt hem weer volgens de nieuwe kleuren.

Auster_Piet_17.jpg

Auster_Piet_16.jpg

Teus, vanwaar deze vraag? Is er twijfel aan de oorzaak van een crash? Met andere woorden denken jullie dat het model verloren is gegaan door een verkeerde instelhoek?

.............Nu staat daar een instelhoek van de vleugel t.o.v. het stabilo van 4 graden! Dit is wat veel lijkt mij/ons.

Weet iemand of dit voor deze kist e.v.t. normaal is of dat dit beter teruggebracht kan worden naar zeg plusminus 2 graden?

Gr. Teus

Zelf zou ik gewoon de instelhoek van de tekening aanhouden. Ik heb eigenlijk nooit een kist van een tekening gemaakt waarbij de instelhoek moest worden veranderd.

Trouwens heel vroeger wel een bouwdoos gehad van een HEGI Snoopy die zich na de start achter me met een looping de grond inboorde:confused:
Dat bleek wel de instelhoek te zijn geweest.:hammer:

Trouwens heel vroeger wel een bouwdoos gehad van een HEGI Snoopy die zich na de start achter me met een looping de grond inboorde
Dat bleek wel de instelhoek te zijn geweest.

Dan heb je iets verkeert gedaan .

Mijne vloog perfekt .
Heb de tekening laten vergroten die ik nog steeds heb .

Mvg Johan

Teus, vanwaar deze vraag? Is er twijfel aan de oorzaak van een crash? Met andere woorden denken jullie dat het model verloren is gegaan door een verkeerde instelhoek?

Nee Theo,

Hij vliegt/vloog best goed, maar we hadden de indruk dat het beter kon, en Piet, de bouwer heeft nu een hoekinstelmeter ;) en had de hoeken even gechecked tijdens de renovatie die nu aan de gang is. En toen viel de "grote" instelhoek op!

Vandaar de vraag van hem.

Gr. Teus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back