Sleurhutje
Forum veteraan
Ook mijn Fox (eigenlijk gelijk maar twee) is onderweg.
Na de avonturen met de EasyStar ook maar iets kleiners voor even op een veldje. Kan natuurlijk ook met de EZ maar dit is makkelijker. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja, want het wordt lastig om gelijktijdig de EZ te de Fox te besturen.Sleurhutje,
Ga je er ook een motortje opzetten?
Alvast bedankt
Het bouwen vond ik trouwens wel nog tegen vallen. had het sneller en makkelijker gedacht! Maarja, alles werkt nu.
Daarom moet er een motortje in.Ik heb trouwens net een half uurtje geleden nog even staan gooien voor de deur, boven de bomen, boch en dan de landing inzetten de straat in dan een beetje down en recht op je af komen vliegen, vol ui en uit de lucht pakken...
Zo kan je echt een uur bezig zijn! En het blijft maar leuk, soms tussendoor trucjes doen (kan beter op een groter veldje....).
Daarom moet er een motortje in.Dat betekent dus zo'n 26-30 gram extra gewicht maar wel weer powerrrrrr om hem in de lucht te houden. Ik twijfel ook nog of ik een richtingsroer of rolroeren ga gebruiken. :? Ga ik nog maar een nachtje over slapen. :lol:
ik denk dat rolroeren makkelijker te maken zijn en dan laat je het richtingsroer natuurlijk gewoon weg.
Daar ben ik het weer niet mee eens. Door één servo in het midden hoog onder de voorkant van de vleugel te plaatsen en redelijk lange een servoarm te gebruiken, kun je in één keer beide roeren tegenovergesteld bedienen. De stangetjes zitten direct tussen de servoarm en het rolroer (ca. 4cm lang). Dat scheelt een hoop gepruts en gewicht extra met een stangetje etc. naar de achterkant.Niet mee eens, bij rolroeren heb je tegenovergestelde richting (en twee roeren). Hierdoor krijg je meer stangetjes en gepruts in het al zo kleine compartiment. Dit staat weer gelijk aan koolstof + krimpkous + secondelijm in combinatie met de soldeerbout... gevolg; geïrriteerde ogen van de hete, dampende secondelijm, verbrande vingers door de krappe ruimte.. niet doen dus :lol:
Tevens worden 2/3-kanaals vliegtuigen in 99% van de gevallen uitgerust met een richtingsroer ipv een rolroer en dat vliegt bijna altijd gewoon perfect.