Indoor zweefvliegen met de Multiplex Fox

Ook een mooie zwever.....bouwen zou ik zeggen Bart.

haha ik heb net een week me Junior S binnen ,, daar moet ik nog meebeginnen.
had er inderdaad best even 1 of meer mee kunnen bestellen...
maarja daar denk je altijd pas aan als je al op opdracht verzenden hebt gedrukt ;)

we zien het wel.

Bart

Ik heb mijn plannen voor de fox een beetje laten varen. Er is nl een tekening onderweg van dit:
713347da2de403af6.jpg

Deze kwam ik tegen in de fmt van januari. Een depron ask21 met uitklapbare motor! Span 140, gewicht volgens fmt 165 gram. Hier moet ook wel zo'n 10g motortje op kunnen. Hij is zo leuk! Voor mij extra leuk omdat ik veel instructiestarts op de grote gemaakt heb.

Laatst bewerkt door een moderator:
dezelfde kwam ik tegen op slowflyworld.de

http://www.schnurzz.de/product_info.php?cPath=123_22&products_id=460&osCsid=e5a54cce23822c99019d6a669ca25614

Wesley, die heb ik ook gezien, maar het is niet dezelfde. Jouw versie heeft een diepgetrokken romp, de mijne bouw ik op een ingenieuze manier op uit stroken depron die in vorm geschuurd worden. Ik wacht met smart op de tekening.

zo, ik krijg in eens een mail met het bericht dat hij verzonden is!
heb wel elke week proberen te bellen en mailen en faxen

het word een zweef uitvoering. en er komen 2 3 grams flut servo`s in, maar prima voor dit ding. alleen nog even een sleephaak bedenken.

alleen nog even een sleephaak bedenken.

Als ik er een op dortmund koop, dan wil ik er ook een haak in/onder maken, maar als je hem omhoog wil schieten met een kattapult moet dat volgens mij aardig stevig zijn?

Als het alleen om slepen gaat dan vind ik het systeem van Daniël wel mooi.

Succes!

Zou voor zo'n licht ding een stukje klitband niet prima zijn als sleephaak? Om te ontkoppelen duikt de sleepkist, dan gaat het klitband vanzelf al los.

Back