Indoor vrije vlucht boek

Zoals de titel al aangeeft!

Er is/was altijd een boek in omloop geweest over indoor vrije vlucht. Hier in staan allerlei tips en andere dingen om te beginnen met indoor of om verder te komen met indoor. Nu bestaat het plan om het boek te herschrijven. Nu kan ik dit natuurlijk niet helemaal alleen. Het grootste deel zal ik wel zelf doen maar heb wel wat hulp nodig.

Dus nu was de vraag naar alle "ervaren vliegers" willen jullie misschien een stuk schrijven voor het boek? De vraag naar de beginners is vooral wat zouden jullie willen zien in het boek?

Post jullie ideeen hieronder en dan ga ik er mee aan de slag.

Grt,

Bernard

Neem graag gebruik van je aanbod.

Ik zou zeggen begin maar gewoon en dan zie ik later wel wat er eventueel mist of anders geschreven moet worden.

Bernard

Bernard,

Wat mij als beginner als eerste in me opkomt is: een eenvoudig na te bouwen ontwerp, zodat de theorie meteen getest kan worden.
Uitleg van het bouwen, waar moet je op letten.
Uitleg van het afstellen om het te laten vliegen.

Wat je ook erin mee zou kunnen nemen zijn de vragen die ik tegen kwam met het bouwen van de Fleur de lis. In dat draadje staat een hoop info waar ik als beginner veel aan heb gehad. Ook in het draadje over de graupner spitfire geeft Fox35 een hoop info over het gebruik van rubber.

Nu ik niet helemaal beginner meer ben kan ik ook wel vertellen wat ik daarna voor info zou willen zien.
Een of twee bouwtekeningen van eenvoudige schaalmodellen.
En uitleg van de valkuilen die je bij het bouwen en vliegen tegen kan komen.

Dit zijn mijn eerste gedachten bij een dergelijk boek. Het orginele boek ken ik niet dus misschien staan daar al dingen in die ik hierboven noemde.
Wat ik persoonlijk aan een dergelijk boek belangrijk vind is dat er behalve theorie ook praktijk in zit in de vorm van bouwtekeningen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Zal ik een hoofdstukje over de Fleur-de-Lis schrijven en een Nederlandstalige tekening aanleveren? Dan gebruik ik inderdaad graag info uit dat draadje van Erik.

Bernard, ik ben eigenlijk al heel lang bezig, maar het is eigenlijk nog niet eens zo lang dat ik redelijk succesvolle vluchten maak, zowel buiten als binnen, en nog steeds gaat er van alles niet goed en heb ik niet altijd de juiste spullen. In die zin beschouw ik mezelf dus als een bijna eeuwige beginner. Van de andere kant heb ik heel veel fouten gemaakt waar ik anderen misschien voor kan behoeden. Ik probeer dat hier ook vaak te doen. Ik vind schrijven verder leuk, al moet ik moeite doen er de tijd voor te vinden als het moet. Ik heb al heel wat handleidingen geschreven of ben er ooit mee begonnen en al een heel eind onderweg, onder andere over dieselmotortjes, beginnen met lijnbesturing en het aanleren van kunstvluchtfiguren voor lijnbesturing, het sportvliegen met rubbermodellen buiten, en het vliegen met vrijvliegende sportmodellen met dieseltjes, en het wordt tijd dat ik ook eens wat op papier zet over het sportvliegen met rubbermodellen indoor. Ik wil dus best mijn bijdrage leveren, maar ik ben dus alles behalve ervaren.

Back