Ik wil een Wing Dragon maar welke ???

Hallo beste lezer,

Ik ben nieuw in deze hobby en ben bezig om lid te worden van een club waar ik mij het vliegen ga laten aan leren.

Maar ik heb alvast wat rond gelezen en gekeken om een vliegtuig aan te schaven.
Een Calmato met een hooge vleugel lijkt me een mooi toestel om te beginnen maar om te beginnen en te proeven wat deze hobby inhoud kan ik ook
wat voordeligers aan schaven. Stel dat het me niet bevalt dan is er geen groot bedrag verspilt

Bijvoorbeeld een WingDragon , maar welke? er zijn er namelijk twee.
Een 3 kanaals (geel) en een 4 kanaals (rood).

Link naar de prima site van Romaffira : http://www.hobbytrade.nl/wing-dragon-p-136.html
http://www.hobbytrade.nl/wing-dragon-sport-p-202.html

Mijn vragen.

Zit er veel verschil in vlieggedrag tussen die twee?
Die met 4 kanalen heeft rol roeren dat zal ik in de toekomst ook willen.

Wat zou voormij het beste zijn???

groet van Boy

dit lijkt ``mij`` niet echt een vliegtuig om bij een club te vliegen ,als ik het zie denk ik gelijk aan mn neefje van een jaar of 11 die daarmee staat te gooien :roll:

Waarom niet? op zich kan je natuurlijk met elke vliegtuig bij een club terecht toch?
Ik vind het verstandiger om met dit vliegtuig bij een club te leren vliegen. dan (wat je ook leest op dit forum) met een laagdekker zelf het vliegvak onder de knie te krijgen in het weiland om de hoek. Just my 2 cents

Heb zelf de junior fly 25 van conrad juist gekocht.Dit is hetzelfde vliegtuigje met een andere naam.De mijne is er eentje met rolroeren.Heb nog nooit gevlogen met rolroeren.Zal zien wat het geeft.Ben er nu op het gemakje nog aan bezig alhoewel er niet zoveel werk aan is.Maar met dit weer moet je je toch niet haasten he :) .Ik ben geen lid van een club maar met mijn easy star gaat het toch al behoorlijk alleen het landen moet nog wat beter. :roll: :wink: Ps .Vraag me af waarom je met zo een toestel als