Ik wil een Wing Dragon maar welke ???

Hallo beste lezer,

Ik ben nieuw in deze hobby en ben bezig om lid te worden van een club waar ik mij het vliegen ga laten aan leren.

Maar ik heb alvast wat rond gelezen en gekeken om een vliegtuig aan te schaven.
Een Calmato met een hooge vleugel lijkt me een mooi toestel om te beginnen maar om te beginnen en te proeven wat deze hobby inhoud kan ik ook
wat voordeligers aan schaven. Stel dat het me niet bevalt dan is er geen groot bedrag verspilt

Bijvoorbeeld een WingDragon , maar welke? er zijn er namelijk twee.
Een 3 kanaals (geel) en een 4 kanaals (rood).

Link naar de prima site van Romaffira : http://www.hobbytrade.nl/wing-dragon-p-136.html
http://www.hobbytrade.nl/wing-dragon-sport-p-202.html

Mijn vragen.

Zit er veel verschil in vlieggedrag tussen die twee?
Die met 4 kanalen heeft rol roeren dat zal ik in de toekomst ook willen.

Wat zou voormij het beste zijn???

groet van Boy

dit lijkt ``mij`` niet echt een vliegtuig om bij een club te vliegen ,als ik het zie denk ik gelijk aan mn neefje van een jaar of 11 die daarmee staat te gooien :roll:

Waarom niet? op zich kan je natuurlijk met elke vliegtuig bij een club terecht toch?
Ik vind het verstandiger om met dit vliegtuig bij een club te leren vliegen. dan (wat je ook leest op dit forum) met een laagdekker zelf het vliegvak onder de knie te krijgen in het weiland om de hoek. Just my 2 cents

Heb zelf de junior fly 25 van conrad juist gekocht.Dit is hetzelfde vliegtuigje met een andere naam.De mijne is er eentje met rolroeren.Heb nog nooit gevlogen met rolroeren.Zal zien wat het geeft.Ben er nu op het gemakje nog aan bezig alhoewel er niet zoveel werk aan is.Maar met dit weer moet je je toch niet haasten he :) .Ik ben geen lid van een club maar met mijn easy star gaat het toch al behoorlijk alleen het landen moet nog wat beter. :roll: :wink: Ps .Vraag me af waarom je met zo een toestel als
de junior fly niet naar een club zou mogen gaan :roll: Iedereen is toch vrij van keuze en heeft niet altijd het budget om een duur toetel te kopen.Groetjes

Hallo Boy,
Gebruik de zoekfunctie even. Als je zoekt op "Wing Dragon" (en dan wel aanvinken "zoek naar alle woorden") vind je voor uren leesstof. Kun je zelf een beslissing nemen :D

Een club waar je met een Wing Dragon niet mag komen zou mijn club niet zijn trouwens. En ik geloof ook niet dat het ergens zo werkt...

Zo ik heb de berichten even gelezen en op de zoek functie gezocht.
Daar staat het een en ander maar de berichten zijn positief en negatief.
Ik kan hier nog niet echt iets mee.

Afgelopen zondag heb ik het op de club met iemand er over gehad helaas kende hij het toestel niet.
Dus ik heb alle info over de Swing dragon opgezocht en dit neem ik zondag mee naar de club.

Waar je mee vliegt maakt voor de club niks uit als je maar plezier hebt zeggen ze.

Dat hij op 27Mc vliegt zegt al genoeg.

Speelgoed.

Als je modelvliegen een beetje serieus neemt dan ga je NIET op 27Mc vliegen.

Ik ben er uit het wordt een calmato.

Zondag even met de clubleden gesproken en de voor en nadelen naast elkaar gelegt van het een en ander.

Bedankt voor jullie reacties.

Groet van Boy

Back