iemand tips, voor maken van speciale gevormde vleugels?

Ik ben op zoek naar een paar tips, hoe een vleugel te maken die rondingen en speciale vormen heeft.

Ik heb geen CNC machine, daarom ben ik op zoek naar tips hoe de vleugel op onderstaande afbeelding goed en netjes te kunnen maken.
Het hoeft geen constructie te worden die vliegklaar is. Het gaat erom om een vleugel te maken die straks gebruikt kan worden om er een mal van te maken. Dan komt de constructie sterkte wel

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Men neme enkele balsa planken, een davidschaafje en schuurpapier.

ruw in vorm schaven, eventueel pas mallen gebruiken.

Foto-LLQZJIP4.jpg

Foto-TASNVC8B.jpg

Foto-QRBQWJYH.jpg

Foto-XDTBLSY6.jpg

en dan schuren met diverse grofheden aan schuurpapier totdat het geheel glad is.

Foto-QIFNDZCD.jpg

niet bang zijn voor een beetje balsastof

Foto-N3Q6JNCA.jpg

wel een tip, gebruik een stofmasker..............

vleugel klaar, voorzien van glasmat en koolstof als versterking. Deze vleugel is voorzien van vstelling en tipverdraaiïng en is gemaakt uit een massieve balsa plank van 20 mm dik. en ja, hij heeft diverse vluchten gemaakt.

Foto-COJZ6YRJ.jpg

Dat is niet de bouwwijze waar ik naar op zoek ben.
Het lijkt mij een zeer moeilijke wijze om een rechte vleugel te maken met het juiste profiel

Dan heb je alleen nog het bouwen van een ribben vleugel en die beplanken of een schuimvleugel en beplanken.

Die houten vleugels zijn op ongeveer 20 minuten afstand voor jou te bezichtigen. Ik heb er daar meerdere van hier rondslingeren.............

De vleugel opdelen in enkele doorsneden.
Daar ribben van het profiel van maken en snijden van roofmate of jackodur.
Dan dat alles aan elkaar lijmen en in vorm schuren.
Dan plastic baggen, plamuren, spuiten, polijsten en afmallen.

Wordt het een speeddelta a la Vector II van Schubeler?

GJ

Dat zou inderdaad nog een goede optie zijn, om hem in stukken op te bouwen.
Dan zit de goede ruwe vorm er al in. Dank je

Het wordt inderdaad een speeddelta. Hij lijkt meer op de blade II, maar dan met 1 edf erop. Dit soort modellen voor 1edf zijn niet meer te krijgen, dan maar zelf knutselen.

Voor inspiratie kan je altijd nog even op het DLG formumdeel kijken. Er worden daar driftig fraaie vleugeltjes opgebouwd uit meerdere kernen.

Back