Iemand al evaring met de dl30

Omdat er in Nederland geen service dienst is voor DLE motoren .

En in Nederland ook niet de garantie van 2 jaar is .

En garantie hebben en krijgen is een groot verschil in Nederland .

In Duitsland krijg ik hem en je hebt hem ook .:D

Mvg Johan
De onderdelen zijn zo goedkoop dat je beter deze ergens anders kunt kopen als je de meerprijs en de verzendkosten gaat rekenen ben je veel te duur uit, of betalen ze de verzendkosten ook!!!!! en wat is garantie van 2 jaar als tie de grond in gaat is de garantie ook over.
Benzine motoren verslijten wij niet, ze gaan kapot van de neus stand in de grond.
En wat is service als je bij 3W om garantie vraagt voor een reparatie die ze uitgevoerd hadden aan mijn ontsteking, moest ik ook het volle pond weer betalen voor wat ze niet goed hadden gedaan.
Dus Johan Duitsland is niet altijd beter.

Bij garantie heb je alleen de kosten om het er heen te sturen .
Terug nooit .

En ik heb altijd goede ervaringen mee gemaakt voor de garantie vanuit Duitsland .

Ik kreeg zelfs garantie op een 2de hands gekochte lader (PulsarII) die ik zelf hat verpolt .

Onder de motto daar moet hij naar 5 jaar ook nog tegen kunnen werd alles vergoed .

Duitsland heeft een instantie die alles in de gaten houd of iedereen sich aan de regels en wetten houd .
Wettbewerbszentrale

Je krijgt gelijk een boete als dat niet doet (zelf ook al een gehat :D)

En als een Firma probeert er onder uit te komen gaat een mailtje daarheen .
Heb ik nog nooit hoefen doen .

Ook op een reparatie heb je garantie .

En veel modelvliegers kunnen niet zelf een motor repareren als je een crash hebt gehat.
Dan moet je een servicedienst er voor hebben .
Ik doe ook het meeste zelf maar de laatste DA-50 heb ik naar TC gestuurt omdat de onderdelen toch al van hem komen en de reparatietijd voor hun bijne niks is in vergelijk met de onderdelen.

Als ik een motor op stuur voor reparatie verwacht ik dat die persoon er ook verstand van heeft en ook de testbank en het juiste gereedschap er voor heeft.

Mvg Johan

En wat is service als je bij 3W om garantie vraagt voor een reparatie die ze uitgevoerd hadden aan mijn ontsteking, moest ik ook het volle pond weer betalen voor wat ze niet goed hadden gedaan.

Ik heb toch andere ervaringen met de service van 3W, als ze zelf iets niet goed hebben gedaan, rekenen ze mij niks. Vorige week nog langs geweest voor het herstellen van een prop-hub, kostte niks terwijl ze er toch 1.5uur werk aan hadden+testrun. Toen we moesten wachten kregen we nog een halve liter cola met chocola ook, hahaha:p (en nog wat gratis 3W stickers in alle maten)

Iemand nog wat info over de prop mten voor deze info?

Op buitenlandse forums komt de 19x8 er als best uit maar daar kijken ze nooit zo naar geluid.
Als hij een 19x8 3 blads of 20x8 2 blads ook trekt...

Dan is dat wat fijner met de 80dB regel.

Je kunt er niet zo maar een 19x8 drieblad op zetten als deze op een 2blad goed loopt (1 blad meer is dus meer weerstand)
Als ik bij Biela kijk zie je de16x10 en 17x10 Maar het is wel moeilijk ieder merk prop heeft zijn eigen karakter wat betreft trekkracht en geluid, en om dat allemaal te proberen is ook nogal kostelijk.
Dus je oor te luisteren leggen bij andere vliegers!!!!!!!

Hieronder de Biela link

Luftschrauben Biela

Zo heeft een ieder zijn ervaringen
Ik heb niks tegen duitse firma,s aleen zou ik het niet in duitsland kopen als ik het in nederland kan krijgen voor hetzelfde geld
Voor somige spullen raad ik zelfs duitse firma,s aan omdat ik weet dat het er in nederland nog niet is

Laatst bewerkt:
Hoe kan je nu met 100% zeggen dat het aan de ontvanger ligt .

In 99% van de vallen ligt het aan de rest van de setup.

Ik heb in ieder geval geen problemen met elektronica wat bij een servicedienst was . :D

Mvg Johan

ook even ene vraagje over de DLe30.
een clublid wil die gaan inbouwen in een 74" yak.

ik denk dat hij best de nieuwe versie neemt met de carb langs achter. maar wat doet de standaard demper bij de 30cc, van de 50cc heb ik die onmiddelijk veranderd door een muffler, maar wat zet je het best op de 30cc voor goede power (het is de 74yak van extreme flight)Extreme Flight Yak 54 - 74

De uitlaat die er bij zit die kun je zo weg doen dat is niks, wat je dan moet hebben zul je bij KS of andere uitlaat leveranciers moeten zoeken of zelf maken.

Je kunt er niet zo maar een 19x8 drieblad op zetten als deze op een 2blad goed loopt (1 blad meer is dus meer weerstand)
Als ik bij Biela kijk zie je de16x10 en 17x10 Maar het is wel moeilijk ieder merk prop heeft zijn eigen karakter wat betreft trekkracht en geluid, en om dat allemaal te proberen is ook nogal kostelijk.
Dus je oor te luisteren leggen bij andere vliegers!!!!!!!

Hieronder de Biela link

Luftschrauben Biela

Nee dat snap ik maar zover ik weet is de regel van 2 naar 3 blads dat de spoed gelijk blijft en en 1 inch kleiner in diameter neemt dan wat je met de 2 blads had.
Dus een 16x10 2 blads zou +- gelijk zijn aan 15x10 3 blads.

Als jij dan beweert dat een 19x8 2 blads nog teveel herrie/toeren maakt dan zou je dus kunnewn denken aan een 20x8 2 blads of 19x8 3 blads.

Toch?

Laatst bewerkt:
Ik heb er nu een 20x8 op staan en het geluid is al een stuk beter, maar het toestel waar deze nu op staat is niet zo geschikt om snel mee te vliegen, ik heb deze week een Extra gekocht om de motor beter te laten lopen en of sneller te vliegen, alleen zit ik nu nog te wachten op andere carburateur achterkanten.

Word vervolgd

Ik heb er nu een 20x8 op staan en het geluid is al een stuk beter, maar het toestel waar deze nu op staat is niet zo geschikt om snel mee te vliegen, ik heb deze week een Extra gekocht om de motor beter te laten lopen en of sneller te vliegen, alleen zit ik nu nog te wachten op andere carburateur achterkanten.

Word vervolgd

Weet je toevallig hoeveel Db dit maakt?

Neem aan dat een 20x8 carbon 2 blads+ 4 kamerdemper ook wel onder de 30Db komt?

Neem aan dat een 20x8 carbon 2 blads+ 4 kamerdemper ook wel onder de 30Db komt?

30dB? da's een typfout hoop ik?
Anders is ie wel heel stil :lol:

Weet iemand trouwens welke bocht er op past? ik kan er geen vinden (zal wel aan mij liggen)
Een carbon prop is trouwens niet in alle gevallen stiller.

Een goede carbon prop is wel in alle gevallen stijver;) Het is alleen soms zo dat bijv. een Mejzlik prop met dezelfde maat als een Menz prop, toch iets meer toeren doet. Ik moet alleen bij een gelijk toerental de eerste (goede, zoals Mejzlik) carbon prop nog tegenkomen, die meer herrie maakt dan een houten

30dB? da's een typfout hoop ik?
Anders is ie wel heel stil :lol:

Weet iemand trouwens welke bocht er op past? ik kan er geen vinden (zal wel aan mij liggen)

Dat is 80Db natuurlijk.

Kist is besteld:p

Weet nog niet waar ik een DL-30 ga bestellen.
Weet iemand toevallig ook welke maat benzine slang ik moet hebben?
Zie dat er toch verschil is in dikte.
Bribis en rc-planes hebben ze beide niet op voorraad.
rc planes is trouwens sinds gisteren wel plots flink gestegen van 215 naar 259€?...

Maar oke.

Welke 3 blads prop kopen als ik uitga van een 2 blads 20x8?

Laatst bewerkt:
Ik moet alleen bij een gelijk toerental de eerste (goede, zoals Mejzlik) carbon prop nog tegenkomen, die meer herrie maakt dan een houten

hahaha die heb ik, met afstand de meest kabaal veroorzakende Carbon prop,

DE BOLLY uit Australië, word niet meer gemaakt, levert toch gauw zo'n 130 db in 1 woord heerlijk, lijkt wel een at6 als die vol snerpend overkomt, geliefd bij vliegers gehaat door lawaai puristen, ik gebruik hem alleen nog tijdens vliegshows( 1 keer per jaar) op andere dan officiële gelegenheden

en het hoogste rendement voor een carbon prop, hij is volledig massief!!

Ik heb voor de DL-30 een 4 kamerdemper van KS.

Heb hiervoor een metalen pijp, om ze met elkaar te verbinden.
Maar maakt het veel uit op welke afstand de demper komt?

Stel ik moet er 7 cm van die pijp afzagen....
Dit omdat ik las dat het bij een reso de prestatie beinvloed.

ik lees op diverse plekken dat er met de dle30 wel een probleem is met de stationair loop. Hij zou niet betrouwbaar onder de 1900rpm stationair willen draaien. Lees dit op verschillende buitenlandse fora. Iemand daar al ervaring mee?

Back