Iemand al evaring met de dl30

uitlaat voor DLE 30

Hoi,

Ik heb ook een tijdje terug een DLE gekocht (rechtstreeks uit China - heeft me met duane en verzending 250 euro gekost. Bribis lijkt me een eenvoudigere oplossing). Tot hiertoe heb ik hem enkel op de werkbank geplaatst voor het inlopen. Nu is er zo'n 2,5 liter doorgedraaid met een 17x12 Menz. Stationair toerental is 1600 rpm, volgas 7800rpm.

Maar ik ben het met jullie eens: een hels lawaai. Heeft iemand intussen al een beter oplossing voor die demper ? Ik dacht aan een Krumscheid resopijp. De ZG23 liijkt me ongeveer dezelfde poort te hebben. Welke pijp zou de beste resultaten geven: 1025 (tot 30cc) of 1030 (tot 35cc) ? Of toch maar voor de 4-kamer demper gaan ?

Groetjes en veel vliegplezier in 2010.

en garantie heb je echt nodig met deze krenge spreek uit ervaring ,probeer het niet het is het niet waard .
De DLE 30 zijn trouwens wel heel erg goed .ook van binnen .
ziet er netjes uit

Nu ik heb er afgelopen vrijdag mee gevlogen voor de eerste keer met mijn VIPER.
Het starten ging wat moeilijk het rubbertje van de carb. was wat ingedroogd en pomte niet goed, maar na dat te hebben opgelost liep deze meteen zoals deze op de bok was ingelopen, verders niets meer versteld aan de naalden.

En ik moet zeggen ik stond versteld van de loop van de motor strak en sterk, het toestel hing echt aan de motor 50 cm. rijden en weg was deze.

De motor liep wel nog wat ruw maar dat moet nog wel wat nagesteld worden.
Al met al geen slechte motor zoals het er uitziet.

Ik heb er een uitlaat onder zitten die ik had liggen van een 45 cc motor en dan is de motor goed stil.

En voor de torkers de motor hangt echt aan het gas reageerd zeer snel.

P38

Hoi Rosé.

Goede keus misschien voor een Ziroli P38, 2 van die DLE 30 dingetjes?
Benieuwd wat ie doet na een litertje of 20, goed ingelopen of versleten?
Dus Rosé een beetje doorvliegen met die 30er.
En maak die Beech nou eens vliegklaar, lekker samen met Eric vliegen.
Han zal trouwens wel weer eerder vliegklaar zijn :wink:

Groet Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet ik weet het Ger maar het weer laat het niet zo toe, maar als het kan dan zeker gaan met die banaan :banana:
En wat betreft de Beech, zal Han denk ik eerder klaar zijn dan ik. :confused:

Jaja Han gaat wel door hoor.
Weer een sneeuwdag, dus lekker iets extra doen aan de beech.;)

Dus vlieg effe doorbouwwen.
Jajaja ik weet het.

Han.

Ik heb vandaag weer een keer met de DLE 30 motor gevlogen die op mijn Viper zit, en wat er uit komt is niet gek.
Met een Menz 19/8 trekt de motor 8.2 Kg maar5 het toerental weet ik niet de toeren teller deet het niet Batt leeg :(
Ik moet er wel een andere zwaardere prop op zetten wand deze 19/8 maak wel veel herrie toerental te hoog in de lucht.

Wordt vervolgd

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Herrie? Verklaar je nader. Ik zie toch een niet onaanzielijke demper hangen?
Inlaat maakt ook herrie, zoals bekend en daarom vaak in de romp gestoken in een luchtfilter. Maar kan ook de resonantie van je kist zijn.
Een en al luidsprekerkast? En hoe! En als alles staat te klapperen, gaat het door merg en been (net als de kou). Afhangen in silentblocks is de eerste stap anti lawaai
Bij dit formaat kist kan je zowat al van formaat auto-uitlaat uitgaan... jaja... van een Austin Mini dan....

Overigens... de rubbers... de hardheid wordt uitgedrukt in 'shore'
Daarin een goede keus maken... en het wordt al een stuk minder met het lawaai.
Zorg dat de rubbers zo dicht mogelijk bij de motor komen te zitten, vanwege het hefboom effect. Ik zie dat je de motor aan stutten hebt hangen. De rubbers dan niet bij het houten A-schot inschroeven, maar bovenop de allu stutten, bij de motor...

Overigens, wat zijn de afmetingen van je kist? Het gewicht?
Het ziet er veelbelovend uit. Fraai!

http://www.technirub.nl/assortiment/trillingsdempers/trillingsdempers_index.asp

gr Bas

Laatst bewerkt:
Het is de prop die herrie maakt de uitlaat is goed en de kist resoneerd ook niet, dus alleen een grotere prop halen deze props kunnen er op 18*8 18*10 19*8 20*8 er zit nu een 19/8 op.

Het is voor te testen hoe deze lopen, het is de bedoeling dat deze op mijn Beech C45 komen te staan!!!!!

Denk je er om.
Dat die 20" maar net kan op de beech.
Vooral die menz.
Veel ruimte tot de romp is er dan niet.

Han.

Hmmm... nu wordt het leuk met die motor! Niet?

Hoewel de revisie van mijn Moki 22cc op 90 euro uit zou komen.... lagers niet meegerekend... en nog niet wetende of de carb ook goed is...etc...

Op de site die je toont is de prijs 240 USD

Waarom dat duurder moet zijn, mag joost weten... slaat nergens op.

Laatst bewerkt:
vliegman die dle 30 kost daar 240 dolar ex verzendkosten ex douane
Bestel je daar 1 motor dan kost i in totaal 500 euro
In nederland kun je de dle 30 ook kopen
dan kost i 260 euro

Blijft prijzig voor een chinees massaproduct. Daar heb je ook een fraaie in oplage gemaakte Moki voor? (of die beter is, durf ik niet te zeggen)

Hmmm Reed Valve. Is dat beter dan een rotorsysteem?
Laten we zeggen, minder sleets of lekvrij?

Ik via Google lees ik zo vlotjes, dat ondermeer ook Yamaha met dit soort terugslagkleppen werkt.
Die zien er overigens wat complexer uit (met flow-restrictors en extra pakkingen).
Dus vast veelom gebruikt in hedendaagse scootermotortechniek?... in de natuur komen ze reeds vele, vele evoluties voor... ;)
Had me niet erg verdiept in het onderwerp... zeer interessant!

Laatst bewerkt:
Ja Weel das pas rekenen 500 euro ik heb er niet meer dan 135 euro voor betaald ex verzend kosten kwam totaal op 225 dollar
inclusief verzendkosten en jammer genoeg geen douane kosten is op de oude lage dollar 155 euro is dus nog steeds geen 500 en op de nieuwe koers 182 euri dus nog steeds geen 500 dus je school geld terug halen:mrgreen::mrgreen:

Back