hyperion e1420i net 3

Ik zit te overwegen een hyperion e1420i aan te schaffen. Daar zou 2x 14s mee geladen kunnen worden. Nu heb ik vaste 10s pakketten die niet los te koppelen zijn. Wel 2x5 balans aansluiting. maar nu zie ik op de site van hyperion maar een balans stekker tot 6s per kant. Dus dat betekent dat ik wel 37 volt lipo laden kan maar niet balanceren? of begrijp ik het verkeerd. leek me erg mooie lader maar als ik er niks aan heb schiet het niet op

met een 1420i kan je max 1x 14 cellen laden, en inderdaad er zitten 2 balanceerstekkers aan voor max 7 cellen. als ik me niet vergis zijn er verloopkabeltjes van jou 10s naar 2x5s. en dan zou je de lader uiteraard wel kunnen gebruiken.
let wel op: een 24V voeding is absoluut wel een aanrader, eigenlijk zelfs nodig om 10s te laden.

mvg Xavier

Met die 2 * 14S tegelijkertijd laden wordt bedoeld dat je 2 1420i's kunt koppelen en in 1 keer (dus gesynchroniseerd gestart) 28s kan laden.
In jouw geval gaat het dus prima. 1 1420i heeft 1 laadstroom uitgang (die gaat dus op je accu van 10s) en 2 balance uitgangen(en die gaan dus op elk van de balanceerstekkers).
Opmerking over verloopkabeltje van vorige poster snap ik niet. Is ook niet relevant. Lader doet gewoon "uit de doos" precies wat je wilt.
Bij twijfel gewoon even hyperion aanschrijven (of je leverancier/winkel, doet ie dan toch niet precies wat je wilt heb je in ieder geval een geldig argument om hem eventueel in te leveren).

Groet,

Marc

inderdaad, Poerqwa heeft gelijk. je kan inderdaad deze laders koppelen.
ik had vanmorgen (het was ook nog vroeg hé) niet meteen gezien dat jou 10s lipo voorzien was van 2 balanceerstekkers.
dus het klopt dat de lader precies doet wat jij vraagt.
ik zal je ook even een link sturen via PB, waar ik de lader heb gekocht.

mvg Xavier

Back