Beste allemaal, Ik wil al heel wat jaren een schip gaan maken maar het is er nog nooit van gekomen. Nu ben ik toch wat serieuzer aan het rond kijken en kan wel wat hulp gebruiken. Ik heb nu de Flying dutchman (black pearl) van Occre gezien. Echter heb ik geen idee waar ik echt op moet letten? Zo zijn er verschillende merken maar welke zijn aan te raden? En zijn er verder nog specifieke dingen om op te letten bij de aanschaf? alvast bedankt voor de hulp!
Hallo Twannie, Welkom op het Forum! Zir dat de FD van Occre een historisch schip is. Al bij historische schepen gekeken? https://www.modelbouwforum.nl/forum/historische-zeilschepen.147/ Misschien beter om je vraag daar te stellen. Zit je gelijk midden tussen de experts. Veel succes met je keuze! Gr. Klaas.
Geen dank hoor! Ben niet zo van de historische schepen, maar als dit je eerste schip wordt, kies dan een eenvoudig model. Beschouw dat als een soort oefenstuk om uit te vinden of zoiets je ding is. Meestal kost de bouw een hoop tijd en ook geduld. Niet alle instructies zijn even goed. Maar buiten dat is modelbouw een mooie hobby. En zelf maken geeft, als het lukt, veel meer voldoening dan dan kopen. Probeer wat bouwverslagen door te nemen om te zien hoe een model "groeit". Succes verder! Gr. Klaas.