Ik ben bezig met het tekenwerk van het tuigage en zit te puzzelen op de belegpunten van de stengewinderepen. Er zijn foto's genoeg te vinden, maar dat zijn voornamelijk detailfoto's of foto's van het hele schip. Daar kan ik het niet uit opmaken. Mijn vermoeden is dat bv bij de fokkemast de reep door het bakdek naar het onderliggende dek wordt gehaald. Er zijn op de replica zwarte kabels te zien met een leren hoes eromheen om het waterdicht te houden. Maar ik kan geen afbeelding vinden waar die dan op het onderliggende dek wordt belegd, als hij überhaubt daar wordt belegd. Bij de bezaansmast heb ik in het rondleiding document wel wat informatie gevonden. Daar verdwijnt hij ook het dek in en komt in de voorhut uit waar een braadspil zou staan. Nu ben ik 2x aan boord geweest en ik kan me niet herinneren een braadspil gezien te hebben. Noch kom ik er foto's van tegen (behalve degene in het rondleiding document). Heeft er iemand een goed geheugen of breng je binnenkort een bezoekje aan de werf, dan hoor ik graag of ik het goed heb. Foto's zijn altijd welkom.