Houten model Batavia

Hans,
dat heb je inderdaad akelig mooi gebouwd. Echt een enorme schouderklop verdiend: dit kunstwerk is een Dordts Admiraal en meesterscheepsbouwer meer dan waardig. Nu eerst genieten van een welverdiende bouwvak en weer kennismaken met je wederhelft; ze zal je wel gemist hebben het afgelopen jaar ;)
Grt
Diederik

PS:
Mocht er iemand een foto van een specifiek dingetje willen zien, dan hoor ik dat wel.
Ik weet niet precies op welk dingetje jij doelt :rolleyes:, maar hoe meer foto's hoe beter, ik heb ze allemaal al opgeslagen in een aparte map.

Iedereen bedankt voor de complimenten - ik ben er zelf ook trots op! :D

En Diederik - nee, geen vakantie, de werf moet draaien, de schoorsteen moet roken! We gaan gewoon verder.

Ik heb een nieuw schip op stapel gezet - de Trireme:

griekse-trireme

Laatst bewerkt door een moderator:
Zeer mooi geworden Hans. Echt een model waar je zoals anderen ook al aangeven trots op mag zijn.

Zoals je zelf ook al aangeeft op naar het volgende model. Een trireme nog wel.. Had ik ook al plannen voor destijds maar is uitgelopen op alleen onderzoek.

Naamschild - in de mij bekende matige fotokwaliteit :D

full

Mooi plaatje hoor Hans, maar zijn dat nou kruiskop schroefjes..........
Dát kan écht niet hoor, die hadden ze toen nog niet
Grote_lach.jpg

Tijdelijk naamplaatje. Ik moet eerst transparant transferpapier bestellen. Dan komen ook de echte messing schroefjes. Sorry...

Heel fijn dat je naadloos overstapt naar je volgende project.
De meesten gaan van kit naar scratch; jij doet dat andersom. Ik blijf je volgen.
Gr. Paul

Heel fijn dat je naadloos overstapt naar je volgende project.
De meesten gaan van kit naar scratch; jij doet dat andersom. Ik blijf je volgen.
Gr. Paul

Waarbij ik wel aan wil tekenen dat de Trireme kit ook vrijwel ongebouwd blijft. Ik maak alles zelf opnieuw in dubbele grootte, dus in feite ook scratch.:)

Laatste hand is definitief gelegd

Ik heb nu ook de messing naamplaatjes af:

full

En ja, weer maar een matige foto, ik weet het....:rolleyes:

Beste allemaal,

Ik wil jullie erop attenderen dat in het januarinummer 1 van het blad "De Modelbouwer"
een interview staat afgebeeld met foto's over Hans en dit schitterende schip! :D

Helaas hier in dit dorp is de modelbouwer in geen enkele boekhandel te vinden. Ook niet meer in de bieb. Jammer :(

gr Ton

Back