hotliner

Discussie in 'F3J' gestart door vlaming, 19 jun 2013.

  1. vlaming

    vlaming

    Lid geworden:
    25 okt 2012
    Berichten:
    9
    Locatie:
    belgie
    onlangs kocht ik een hotliner,het probleem is,als ik volle motor geef en mijn stabilo staat neutraal,gaat die echt kaarsrecht omhoog zo erg dat hij zelf een looping zou maken als ik de spabilo niet beneden duw.bij het uitzetten van de motor zweeft hij neutraal.ik wil eigenlijk dat hij maar kaarsrecht omhoog gaat als ik aan mijn stick trek en niet in neutrale stand.heeft iemand de oplossing daarvoor.het zwaartepunt heb ik liggen zoals op het plan vermeld
     
  2. Paul E

    Paul E

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Wageningen
    Als dit niet gebeurt als de motor uit is, maar alleen met de motor aan, dan heeft de motor te weinig domping. Vanaf de zijkant gezien hoort de motoras niet evenwijdig met de rompas te lopen, maar een aantal graden naar beneden (propzijde = lage zijde). Zo uit het hoofd gezegd 3-5 graden, afhankelijk van motor en prop die je gebruikt.
    Probeer of je de motor meer domping kunt geven (bv door een paar ringetjes te leggen tussen je motor en het motorspant tpv de onderste motorbout).

    Andere optie is om wat down bij te mixen op je gasfunctie.

    PS: dit bericht hoort eigenlijk niet in het F3J draadje thuis. De enige motoren die je in een F3J vind zijn de servo=motoren!
     
  3. MadRay66

    MadRay66

    Lid geworden:
    10 feb 2011
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Dordrecht
    Je bedoeld natuurlijk de bovenste motorbout(en) ?! Hierdoor wijst de voorzijde van de motor meer naar beneden.
     
  4. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    In een hotliner hoort de motor op 0graden te staan, geen domping!

    Welk model heb je het hier over?

    Gerben
     
  5. MaartenX

    MaartenX

    Lid geworden:
    2 okt 2008
    Berichten:
    1.892
    Locatie:
    Regio Utrecht
    :confused:Ringetjes tussen het motorspant en de motor aan de bovenzijde stellen de bovenkant van de motor meer naar achteren en laten de motoras naar boven neigen en verminderen de domping.....

    Zoals Paul het aangeeft is correct.

    @Gerben: wellicht zit het motorspant nu niet neutraal.
     

Deel Deze Pagina