Horizontale verdraaing vleugel op de SIG Four-Star 40

Danny Mulders

verslagschrijvers
Ik heb Afgelopen zomer op mijn 15e verjaardig de bouwdoos van de Four-star 40 van SIG gekocht, dit was mijn eerste echte zelbouwmodel ( de torc telt niet mee, die heb ik van een A4 tekening gebouwd en ik was vergeten ook wat triplex te gebruiken in de bouw, dus die was afgekeurd...). Deze is op dit moment bijna af (alleen nog een motor en een ontvanger erin), maar tijdens het bouwen kwam ik erachter dat bij het uitboren van de vleugelpin bevestiging ( waar de pin ingelijmd woord die in de romp geschoven word) ik deze 2 of 3 mm uit de centerline geboord had ( de boor was gaan driften op de houtnerf), wat er op neer komt dat de rechter vleugelhelft ongeveer 1 cm verder naar achter ligt dan bedoeld en de linkerhelft 1 cm meer naar voren. Hoe beinvloed dit het vlieggedrag en zou ik dit nog kunnen uittrimmen, of moet ik de pin eruithalen en het gat herboren? :?

Bij voorbaat dank.

Idd, pin uithalen en opnieuw boren. Het zal wel vliegen met een behoorlijke afwijking, maar het ziet er niet uit.

Zit je vleugelpin uit het midden of de vleugelbout?

In beide gevallen zou ik het gat ietsje uitfrezen tot je de vleugel op de juiste manier kunt plaatsen en dan het gat opvullen met een epoxy/katoenvlokken mengsel (epoxy met restjes glasweefsel mag ook)

Gat nogmaals op maat boren en rechtheid controleren door een touwtje van het kielvlak te spannen naar de ene tip en dan kijken of je andere tip op precies dezelfde afstand zit.

Groeten,
Gerben

Hoe bedoel je? :? volgens mij zijn ze t zelfde. ik bedoel de pin die aan de voorkant van de vleugel in t midden zit, die pin die in de romp geschoven word. Ik heb ook al zitten denken aan het ietwat naar links brengen van het gat in de romp, ik denk dat dit makkelijker word dan die pin uit de vleugel breken... :tank:
bedankt!!:wink:

Back