Hoogteroer voldoende omhoog

• Topicstarter Topicstarter Danny4you
  • Startdatum Startdatum
Dat is een ontwerpfoutje van de Charter. :) Je moet het richtingsroer inkorten. Gewoon +/- 1cm vanaf de onder/bovenkant snijden en het is opgelost.

ik heb nooit met dit model gevlogen, maar wel iets soortgelijks. (ik zou dus ook nog maar even wachten op andere)

maar ik denk dat dit wel genoeg is, voor de echte beginner zelfs teveel.

No offence, maar je wil toch niet beperkt worden in de uitslag door een richtingsroer dat in de weg zit? Als je wat gevorderd raakt vind je het straks te weinig. Daarnaast wordt een Charter over het algemeen gemotoriseerd met een 4cc motor. Dan is een beetje uitslag wel lekker om hem door een looping heen te trekken. Verder heeft een instructeur dan wat meer kans om het model te redden na het overnemen van de zender.

Gewoon aanpassen dat rudder, er hoeft maar iets vanaf.

In tegenstelling tot wat Michiel zegt ben ik van mening dat het een beetje weinig is. Als je normaal vliegt zal je niet veel meer nodig hebben maar het is een trainer! Hij zal dus door een beginner gevlogen gaan worden en beginners maken fouten :wink:. Daar is verder niets mis mee want van die fouten leer je (als het goed is).
Een instructeur zal dus regelmatig moeten ingrijpen en dan is wat extra uitslag van dat hoogteroer wel lekker omdat de instructeur dan het toestel sneller weer in de juiste vliegpositie kan krijgen. Zeker als er iets op geringe hoogte wat minder goed gaat is dat wel erg fijn.
Probeer dus die uitslag ongeveer 1,5 tot 2cm naar beide kanten te maken dan zal het allemaal prima gaan. Jorrit heeft al aangegeven hoe je dat doen kan.

ben het eigenlijk wel met jullie eens, nu is het nog makkelijk groter te maken, later is dat weer wat lastiger.

zeker voor als je later wat gevorderder word is dit handig.

maar ik denk nog steeds dat dit genoeg is voor het vliegen, een beginner maakt vaak fouten door het oversturen. En dan zijn grote uitslagen alleen maar lastiger.

maarja, als ik het zou moeten zeggen(en het is maar goed dat dat niet hoeft :wink: ), dan zou ik wel alvast een uitsparing maken in je richtingsroer, maar in het begin nog niet met zulke uitslagen vliegen.
Ik zou het maar aan je instructeur vragen.

Vola ik heb wa afgeschuurd onderaan mijn richtingsroer. Dus als het hoogteroer mooi vlak licht is er een 27mm
tussen het richtingsroer en de hoogteroer. Met andere woorden hij kan een 25 tal mm omhoog ik hoop echter dat dit voldoende is???

Back