Hallo Ik maak zelf men raketjes met kaliumnitraat en suiker. Maar ik zou graag eens weten hoe hoog die gaan. Heeft iemand suggesties hiervoor. De hoogtemeter zou tegen MACH 1 moeten kunnen en liefst zo goedkoop mogelijk. Desnoods maak ik hetzelf.
Er is al meer over hoogte meters geschreven en je kunt ze zelf maken. Maar ik denk dat een gekochte in de meeste gevallen goedkoper is. Of je moet redelijk goed zijn in electronica. In Nederland wordt de Rdas gemaakt. Bij AED . dat is ongeveer de Rols Royce onder de hoogte meters . In Duitsland is er de SALTS (goede Mercedes ) en de kleine salts . Verder heeft Perfect flite betaalbare hoogte meters. hun service ben ik niet zo over te spreken maar de electronica is niks mis mee. Mach een moet je even kijken of de meter het aan kan (mach delay ) Verder is de NAVRO bezig met een soort inkoop actie voor hoogte meters, daar kun je ook nog evne contact mee opnemen. succes met testen.
Basic Stamp Hoi, Ik ben ook naar zoiets op zoek. Door Antratek uit Lelystad wordt van Parallax (amerika) de Basic Stamp geleverd. Dat is een soort processortje die gegevens opslaat en waaarop diverse sensoren zijn aan te sluiten. Misschien niet zo professioneel als de RDAS maar aanmerkelijk goedkoper. Heeft iemand hier ervaring mee? Graag advies. Groeten, Frans
hoi heren is dit mischien wat Hobbycity Online R/C Hobby Store : WS HowHigh Altimeter (Meter) $39.95) Groeten Wim
De parallax heb ik geen ervaring mee en kan ik dan ook niks zinnigs over zeggen. Het tooltje van hobby city , is denk ik te traag om een goede hoogte meting te doen. Hoe meer samples je kunt nemen per seconde des te beter is je meting. de Rdas en de salts nemen er 200/sec.