Hoes voor vliegtuig maken (plane suit)

Bij twijfel over in welk forum deze vraag thuishoort, in deze dan maar.

In ieder geval wil ik graag zelf hoezen maken voor mijn modellen. Voor nu in eerste instantie alleen nog voor mijn laagdekker trainer, maar over een paar maanden ook voor de RV-4 die ik aan het bouwen ben. Dan kan ik hopelijk iets maken waarbij de romp in een tas zit, met lange hengsels erboven zodat ik de vleugel (in een aparte hoes) tussen de hengels kan bevestigen met klittenband ofzo. Mooi het model beschermen, en tussen de auto en het veld dan de vleugel in één moeite meenemen.

Ik zou alleen niet weten welk materiaal ik voor dergelijke hoezen zou moeten gebruiken. Heeft iemand daar ideeën over, waar dat te verkrijgen is, en wat kosten zijn?

Ik maak mijn hoezen van radiator folie, maar dat zijn geen draagtassen , alleen beschermhoezen. De randen kan je met een strijkbout tegen elkaar aanplakken zodat je een mooi gesloten hoes krijgt.

Ff googlen op het forum , staat ergens een "howto" hier op het forum van forumlid "Richard Brandenhorst"

Groeten,
Cor

Cor

Topic gevonden, radiatorfolie... Lijkt me prima plan. Zal dit weekend naar de bouwmarkt gaan om te kijken.

Dank voor de antwoorden!

Back