Hoe vulslang tank installeren?

• Topicstarter Topicstarter enkelini
  • Startdatum Startdatum
E

enkelini

Guest
Ik ben bezig met een Cessna 182 2.40 van Hangar 9.
Nu vermelden ze in de handleiding dat je met een T-koppelstuk tussen je brandstoftoevoerslang een verbinding naar buiten kan maken om te legen/vullen. Nu ben ik alleen bang dat ik bij het vullen niet de tank inga maar de brandstof richting carborateur pomp. Moet ik nog rekening houden met de hoogte van de ingang van de tank tov de carborateur? of gaat dit vanzelf goed?

Enkelini

als je het zo installeert dan zou ik toch de toevoer naar je carburateur in 't oog houden zodat je de motor idd niet verzuipt, je hebt ook van die re-fill systemen zoals jij bedoelt maar dan i.p.v. een T koppelstuk een klein tooltje in te bouwen in de romp en vanaf de moment dat je gaat tanken en je het bijgeleverde koppelstukje dat je in je toevoerslang van je bijvultank stopt, inplugt, de brandstoftoevoer richting carburateur afsluit en sowieso in je tankje terechtkomt.

ik gebruik meestal maar 2 slangetjes, eentje van je uitlaat naar de tank en één naar je carburateur met een filter tussen, als je gaat tanken haal je aan de filter het slangetje dat van de tank komt los ( en van je uitlaat ook natuurlijk) en tanken maar, gedaan met vliegen verbindt dan gewoon de filter met je uitlaat slangetje en je tank is luchtdicht voor vervoer en gelijk weer klaar voor de volgende vlucht 's anderendaags :D

groeten

Ja, inmiddels al dat refillstukje gezien op internet, ga dat denk ik maar aansluiten aangezien dat wel het mooist is, mijn motor is volledig afgesloten met de cowl en dat wil ik zo houden.

thankx

Gezien het toestel; koop een Great Planes of Du-Bro 'easy fuel filler valve' voor benzine. (dus niet de methanol versie!).

Die zet je tussen tank en carburateur. Als je dan gaat tanken, sluit die de leiding naar de carburateur af. Als je tank vol is, komt het er via de uitlaat of ontluchtingsslang weer uit.

Ik bedoel dus zoiets:
DUB335-250.jpg

enkelini zei:
Ja, inmiddels al dat refillstukje gezien op internet, ga dat denk ik maar aansluiten aangezien dat wel het mooist is, mijn motor is volledig afgesloten met de cowl en dat wil ik zo houden.

thankx

Is zeker het mooist, maar heb je dan niet te weinig koeling?

zorg ervoor dat de motor koeling krijgt door de kap wat uit te frezen zodanig de koel ribben wat zichtbaar worden ( bij motoren die hangend zijn geïnstalleerd)

zo'n ding (zie foto boven) bedoel ik dus mooi

Back