hoe vleugel vastmaken

Hallo, ik heb een elektrozwever van ong. 900 gr. en 1,80m spanwijdte. (salto)
In de vleugel kan ik 2 staven steken. 1 gaat door de hoofdligger,door de romp en door de hoofdligger van de andere vleugel. de 2e zit meer naar achter en dient alleen om te zorgen dat de vleugel niet kan verdraaien. (juiste instelhoek tov romp).
Als ik dat zo in elkaar steek zit daarmee de vleugel wel nog los tov de romp.
Ik dacht om in beide vleugels een een schroef te zetten met een oog eraan. Dan zou ik in de romp die beide ogen aan elkaar kunnen maken. Ik heb ook fraaiere oplossingen zodat binnen in de romp de 2 vleugels dmv een tussenstuk met schroefdraad gekoppeld worden.
Probleem is : hoe zet ik die schroef vast in de vleugel ?
De hoofdligger is te smal, daar loopt die draagende staaf al doorheen en aan beide zijde resteerd te weinig ruimte. In het overige deel van de vleugel zit nergens "body" om in te schroeven. (het is een holle cfk vleugel op die hoofdligger na).

Heeft iemand een idee liefst waarbij de vleugel heel blijft ?

Mijn oplossingen tot nu toe zijn :
1) De vleugel open maken om zo wat hout in te kunnen lijmen;
2) Voor in holle wanden bestaan van die pluggen die aan de achterzijde van de wand uit elkaar gaan en daarmee een schroef vasthouden. Dat zou een oplossing kunnen zijn maar dan in een kleinere maat. Zijn die er ? Bovendien is het de vraag of de binnenzijde van de vleugel stevig genoeg is, denk t wel.
3) die achterste staaf doorzagen. In elke vleugel een stuk inlijmen. Aan de binnenzijde van de romp deze 2 koppelen dmv een soort van kroonsteen. nadeel is dat de koppeling aan de achterzijde van de vleugel zit terwijl ik juist aan de voorzijde de grootste zijdelingse kracht verwacht
 
MULTIPLEX MULTIlock Uni-Set #725142

Misschien lost dit je probleem op?:D
In je vleugel zagen lijkt me niet nodig, dit lijm je in de romp en in de wortelrib
groet


Terence
leer.gif

MULTIlock Uni-Set #725142
leer.gif
leer.gif
leer.gif
Der Einbau der Flügel- und Leitwerkssicherung ermöglicht schnelles und problemloses

Montieren und genügend festen Sitz während des Betriebs. Bei Überlastung (z. B.
Landestoß) gibt die Sicherung energieverzehrend nach und der Flügel löst sich einige
Zentimeter vom Rumpf.


Set-Inhalt:

• 4 Stück Druckknopf 1 Kennring

• 4 Stück Druckknopf 2 Kennringe

• 4 Stück Druckknopf 3 Kennringe

• 4 Stück Ausgleichsbuchse

• 4 Stück Drucköse

• 1 ausführliche Montageanleitung
leer-weiss.gif
leer-weiss.gif
leer-weiss.gif
leer-weiss.gif
leer-weiss.gif
leer-weiss.gif
leer-weiss.gif

leer-weiss.gif
leer-weiss.gif

leer-weiss.gif
Katalog Seite
leer.gif
leer.gif
leer.gif
leer.gif
leer.gif
leer.gif
leer.gif
leer.gif
leer.gif
leer.gif
 
Of de meest toegepaste methode, met ooghaakjes in de wortelribben en de vleugels tegen de romp trekken met een strak elastiekje.
 
bedankt voor de reactie.
Het probleem is nu net dat er niets is om in te lijmen, alleen lucht in een holle vleugel.
Uitgezonderd die ligger waar de ijzeren stang doorheen gaat maar daar is geen ruimte over.
Misschien is die multilock set wat en dan met een injectienaald epoxy eromheen spuiten zodat de multilock door de epoxy met boven en onderzijde vleugel is verbonden.
Moet wel niet gaan vloeien voor uitharden.....
Ik denk er nog eens over.
 
tja, das een goede. Hoe vast moet het zitten ?
Ik begrijp dat het niet zo'n geweldig sterke verbinding moet zijn.
Dat vergroot de mogelijkheden.
 
Aan weerskanten een plakbandje erover is meer dan sterk genoeg. Een rolletje doorzichtig tape kost niets. Geen "onzichtbare" tape nemen, deze scheurt veel makkelijker. Hoe goedkoper het plakband, hoe beter :)
 
Back
Top