Hoe Oracover strak af te werken tijdens folieen?

• Topicstarter Topicstarter Marc Bolier
  • Startdatum Startdatum
M

Marc Bolier

Guest
Hallo,

Ik heb de onderkant van een vleugel rood gemaakt. Nu ben ik bezig met de bovenkant: deze is wit en zit er voor een groot deel al op. Alleen de randjes, dus daar waar het witte gedeelte aan de onderkant zit moet ik nog afwerken d.w.z. afknippen o.i.d. en dan plakken. Mijn ervaring met de schaar is dat het niet helemaal recht gaat en soms kartelt, met een mesje heb ik ook niet echt goede ervaring omdat deze soms wat hapt/hapert.

De vraag is nu of er handige tips zijn om de overgang rood-wit aan de onderkant lekker strak en netjes te krijgen.

Groeten,
Marc

En super scherp mesje gebruiken.(ik gebruik altijd een nieuw afbreek mesje en dat gebruik ik over de gehele lengte)
en ik snij altijd van de onderkant af.
En als een briefopener zeg maar.
Het is alleen moeilijk uit te leggen zo.
Misschien heb een ander daar een foto van.

Misschien heb je hier wat aan.
http://www.xs4all.nl/~hobbyin/
dan links op bespanfolie klikken en dan midden boven op gebruiksaanwijzing.

Hoi Bertus. Ik snap wat je bedoelt. Dus toch met een mesje...

jep, als je mesje stropt is hij bot.
ik gebruik altijd van die scalpel mesjes uit de modelbouwwinkel

ik gebruik een scheermes blaadje , scherper kun je ze niet krijgen , dit werkt voor oracover perfect

en als je een vleugel twee kleuren maakt waarbij de ene kleur de andere overlapt , dan zou ik de recht afgesneden kant van de oracover nemen (zoals het van de rol komt), en daarmee bij de overlapping beginnen met bespannen , je kunt dan het overtollige oracover langs de achterlijst van de vleugel afsnijden

Ik gebruik daarvoor een scalpel maar houd deze niet loodrecht op het af te snijden stuk.
Schuin dus dit geeft volens mij minder kans op haperen.

grtn

Back