hallo, ik maak voor school een eindwerk over raketten, en ik zou graag beginnen met raketmodelbouw. ik ben echter 17 en woon in belgië zou iemand mij kunnen uitleggen hoe ik hier aan begin? ik heb al de site's van verschillende raketorganisaties bezocht (zowel belgische als nederlandse) alvast bedankt!
Het makkelijkste is een start set te kopen , die zitten rond de 30 euro en dan heb je alles in een keer. Wil je zelf gaan bouwen dan kun je ook naar de VRO gaan. Of contact opnemen met de Navro. De meeste in nederland toegelaten motoren mag je ook in Belgie hebben en gebruiken. Een start set kun je later altijd nog uitbouwen met andere of zwaardere modellen.
Tim, Het is altijd verstandig om eerst met wat kleinere modellen te beginnen als je voor het eerst met de hobby in aanraking komt. Daarvoor kun je prima terecht bij de DRRA: www.drra.nl Tot en met Mid Power modellen zijn vaak op onze lanceerdagen te vinden. Binnen de vereniging is veel kennis aanwezig en iedereen is altijd bereid om je te helpen. Op de DRRA site vind je ook veel info over modelraketten en alles wat erbij hoort. Maak eerst wat modellen uit bouwpakketten. Als je wat meer ervaring hebt kun je dan eventueel je eigen modellen maken. Succes! Modelraketten.NL