hoe mijn servos inbouwen?

• Topicstarter Topicstarter matt4
  • Startdatum Startdatum
M

matt4

Guest
ik weet dus niet hoe ik mijn servos hier kan inbouwen.
ja natuurlijk kan ik ze lijmen, maar ik zou graag, indien nodig in de toekomst, mijn servos er nog intact kunnen uithalen.

weten jullie dus een manier om mijn servos in te bouwen zonder mijn servos rechtstreeks te verlijmen?

afb18093.jpg

afb18096.jpg

matthieu.

Koop krimpkous die om je servo heen past.. kan je eventueel bij hobby-in krijgen.. gewoon even doorgeven wat de servo maat is.
Die krimp je om je servo heen, en dat geheel lijm je met siliconen kit in je vleugel vast.
Als je nou crashed, of je wil je servo's eruit halen omdat je ze in een ander model wil doen.. snij je gewoon de krimpkous door .. et viola.. servo is er ongeschonden weer uit.

Peter

dit is inderdaad een optie waarvoor ikkan opteren.

maar hoe doen de anderen het? ik heb namelijk nog nooit gezien dat ze het met krimpkous doen. maar is zeker geen slecht idee.

plakken de meeste dan toch rechtstreeks hun servo's?

thanks!!

Afhankelijk van de toepassing en het type servo gebruik ik gewoon dubbelzijdig tape.

Die krimpkous-optie werkt echt perfect hoor (voor kleine modellen dan).

In mijn husky heb ik gewoon kit, direct op de servo gedaan.
Blijft goed zitten het is een 8.5 kilo servo.

Je kan ook een inbouwsetje kopen waarmee je de servo in de vleugel vastzet. Dit is gemaakt van kunststof.

Als ik me niet vergis, dan heeft o.a. de firma simprop ze in het assortiment.

Maar de optie om ze met krimpkous vast te zetten werkt ook uitstekend!

Gr. Bert

Je kan ook een inbouwsetje kopen waarmee je de servo in de vleugel vastzet. Dit is gemaakt van kunststof.

Als ik me niet vergis, dan heeft o.a. de firma simprop ze in het assortiment.

Maar de optie om ze met krimpkous vast te zetten werkt ook uitstekend!

Gr. Bert

de krimpkous met kit in vleugel lijm methode gebruiken we in speedmodellen die over de 300 km/h vliegen.. dus het zit wel stevig vast.. :D

Peter

Ik gebruik in enkelen van mijn elektromodellen ook krimpkous, maar je kan ook gebruik maken van velco, of met een stukje plastic in de vorm van een hoek, waar op elk vlak een gaatje in zit, je monteert dit tegen de bevestigingsgaatjes van de servo, en het ander gaatje op het balsa. :D
Succes,
Steven 8)

die tesa dubbelzijdig tapijt band werkt ook erg goed.. maar dit moet je niet bij grotere modellen doen.
Voor een parkflyertje met kleine servotjes wil het wel..

Peter

Bij dubbelzijdig plakband servo-behuizing goed ontvettten en hout eventueel behandelen met poriënvuller om betere hechting te krijgen.

Back