Hoe kan ik het beste mijn rolroer servo's monteren ?

Hallo......

Voor mijn nieuwe Electro zwever ben ik op zoek naar een betrouwbare manier om de servo's voor de rolroeren (in de vleugels) te bevestigen / monteren.

Wie kan mij (misschien aan de hand van tekeningen of afbeeldingen) laten zien wat een redelijke oplossing is ? Het hoeft absoluut geen HI-tech oplossing te zijn als het maar betrouwbaar is ! Diverse bronnen op internet zijn ook welkom !

** De zwever heeft een spanw. van 2,50 meter
** De mini servo's zijn van Waypoint (W-150MG ) met metalen tandwielen.
** De bestaande inbouwdiameter in de vleugels is 47 mm

afb6023.jpg

afb6024.jpg

[font=Arial, sans-serif]Gert[/font]

Wat voor een type vleugel is het, ribben, piep of een andere bouwwijze.

Hallo Theo.....

Het zijn schuim - abachie vleugels.....
Ik kan er een digi-foto van maken, maar ik kan om de een of andere reden geen verbinding maken met de upload site van het forum !

gr [font=Arial, sans-serif]Gert[/font]

Als er nog geen gat in zit dan ergens (staat wel in de beschrijving) een gat maken en daar de servo op de beplanking plakken, wel een stukje krimpkous om de servo doen. Daarna kan je het gat afdekken met een mooi kapje. Wel het gat zo klein mogelijk maken.

Als het kan het gat ook rond maken.
Is beter inverband met uitscheuren.
Hoeken scheuren makkelijker in.
Maar als er al een vierkant gat inzit laten zitten

Kan iemand van jullie misschien een digi-foto maken van de lijm resultaten...?

Ik ben benieuwd hoe het e.a. er mogelijkerwijs uit gaat zien.......
Bij deze ook een shot van het bestaande gat ( dia= 47mm )

afb6025.jpg

Gert

Dag,

In de vleugel lijmen met siliconen is mooie optie.
Met een abachi vleugel wil de bovenhuid wel eens te flexibel zijn en de servo wat te los ziiten. Op te lossen door het gat te verkasten en eventueel een stripje over de servo heen te lijmen.

Andere optie zijn de robbe servolocks of vergelijkbare systemen. Soort kastje wat je in de vleugel lijmt, waar de servo ingeklemd kan worden.

Groeten,
Gerben

Back