Hoe kan ik het beste mijn landingsgestel op de vleugel maken

• Topicstarter Topicstarter rdalsem
  • Startdatum Startdatum
R

rdalsem

Guest
Ik moet mijn landingsgestel monteren op de onderkant van de vleugel.
Ik heb een aluminium beugel met enkele gaten er al in en ik heb in het middel van mijn vleugel zoals gewoonlijk een epoxy strip zitten.
Hierin heb ik een triplex plaatje vast gemaakt en nu wil ik weten hoe ik het beste mijn landings gestel daaraan moet vast maken.
Moet ik hiervoor breekbouten gebruiken of kan het ook met rubbers ertussen?
Er zit dus verder helemaal geen vering in het landingsgestel en het moet toch soms een klap kunnen opvangen...
Groeten

breekbouten lijkt mij niks, dan bolijft hij kapot gaan. ik zou hem gewoon vast bouten of lijmen met epoxi. heb je niet een handleiding die its nuttigs zegt?

Groeten Halmar

Breekbout = "Sollbruchstelle", gewenste zwakke plek. Als er iets moet breken, dan juist daar waar de minste schade wordt aangericht.

Gewoon van die zelfvastdraaiende moeren met nylon breekbouten gebruiken. :)

Zelfvastdraaiende moeren? 8O
Alleen in Groningen?

Borgmoertjes zeker? :) :wink:

Van die moeren die zichzelf vastdraaien in hout = zelfvastdraaiende moeren....kon ff niet op de naam komen. :lol:

8606.gif

Inslagmoeren dus. :oops: (Google Images is wel handig als je iets wilt controleren trouwens :) )

Inslagmoeren heb je in verschilende afmetingen en worden gebruikt in hout.

Let er wel op dat je de moer niet aan dezelfde kant als de schroef plaats, want dan trek je hem er uit...

Halmar

Ik heb deze kist zelf ontworpen en gebouwd dus een handleiding is er niet bij...
Ik denk dat ik gewoon maar zoals ik wel vaker doe en hier ook wordt gezegd dat ik de breekbouten met de slagmoeren gebruik, daar heb ik er nog wel een paar van liggen.
Vast lijmen lijkt MIJ trouwens weer niet handig omdat als het toch een keer gebeurd dat je hard neerkomt je of de heleboel weer open hebt iggen of je moet hem weer opnieuw lijmen.
Breekbouten hierin tegen kun je makkelijk weer vervangen...
Bedankt voor jullie antwoord...
Groeten

Back