hoe glasvezel aanbrengen?

hallo iedereen,

ik ben op zoek naar iemand die mij in een duidelijke tekst kan uitleggen hoe je glasvezel moet aanbrengen. wan ik twijfel nog over de manier hoe ik mijn vliegtuigje zal afwerken en als het mee valt zou ik dit graag eerst met glasvezel bedekken.

alvast bedankt Olivier

Als je wat meer info geeft kan er ook gerichter geadviseerd worden.
Ga je bv. glasvezel aanbrengen op een houten ondergrond of op piepschuim? In het eerste geval kun je zowel voor polyesther, G4 en epoxy kiezen. Op schuim komt alleen epoxy in aanmerking. Wil stevigheid toevoegen of gaat het alleen om een gladde afwerking?
Poly-service is een goede leverancier.

Glasmat aanbrengen kan met lamineer epoxy van bijvoorbeeld R&G (verkrijgbaar bij Hobby-In) of G4. Houd bij G4 wel rekening met je eventuele piepschuim binnenkern, als de G4 ver doordringt in je ingedekte abbachi / balsa dan kan dat aangetast worden.

stiletto_37.jpg

stiletto_38.jpg

stiletto_50.jpg

Randjes schuren nadat het opgedroogd is. Zo verwijder je het overtollige materiaal.
blizzard_27.jpg

blizzard_28.jpg

weet iemand waar ik het nodige materiaal kan vinden? ik woon in Kortrijk Belgie dus lieftst ergens in West-Vlaanderen

alvast bedank voor de reacties

Olivier

hey ik koop men glasvezel matjes in de doehetzelver, tesa verkoopt zo'n rollen voor 25meter voor 5 euro/stuk.

groeten

Glasvezel is dat wilde ongestructureerde spul dat bij autoreparaties wordt gebruikt. Wij/jullie gebruiken glasweefsel, dat veel sterker is.

ik ben even niet meer op het forum geweest. bedank voor al de informatie. IK ga veel van mijn spullen halen in de concorde maar ik wist niet dat ze dit daar hadden. Is dit eigenlijk een kostelijk gebeuren?

mvg Olivier

Back