Hoe frees ik een ronding...

Voor het maken van zgn. 'vloeiplaten' moesten driehoekige latjes afgerond worden. Bij gebrek aan een bovenfrees e.d. maar iets verzonnen met m'n Dremel... Hieronder de opstelling:

vloeiplaat_01.jpg

vloeiplaat_02.jpg

Ja maar dan zijn ze van vuren/grenen of iets anders zwaars.

lijkt me niet zo handig op een toestel wat maar 400 of 1000 gram moet gaan wegen. gewichts besparing is daarbij de sleutel

voor welk van de 2 projecten is het jorit.. de pr2 of de serval MkII.

groet,

Vinze

Dit is voor de Serval Mk.II :)

Schijnt de aerodynamica ten goede te komen om dit soort latjes langs alle dragende vlakken tegen de romp te plakken...

Jorrit,

Voor je dremel kun je ook een houder kopen om 'm als bovenfrees te gebruiken. Ik heb ook zo'n ding en dat werkt wel goed..

'k heb 'm effe op de foto gezet: (kun je 'm printen en uitknippen, dan heb je er ook één.. 8O )

Groetjes, René

afb1206.JPG

Haha.. Heb 'm bij de rest van m'n gereedschap toegevoegd hoor... ;)

Ik heb zelf zo'n freesstandaard gemaakt destijds en werkt inderdaad perfect! Alleen had ik daar voor dit klusje niks aan omdat ik geen bovenfreeskoppen heb (met lager en al) om netjes een ronding te kunnen frezen.. Ja, had het kunnen kopen maar deze manier was het goedkoopst...

Volgens mij was het toen iets van 69 gulden ofzo (4-5 jaar terug). Zal nu dus wel ongeveer 69 Euries zijn...

Groetjes, René

Back