hoe breng je een goed kleurenschema aan met oracover

• Topicstarter Topicstarter _monster_beetle
  • Startdatum Startdatum
M

_monster_beetle

Guest
Ik ben een telemaster aan het bouwen, maar ik vraag mij af hoe je als je oracover gebruikt een goed kleurenschema aanbrengt (met strepen etc.). Ik heb wel stroken van oracover te koop gezien die er over zouden kunnen , maar laat dat niet los...

Je moet die stroken van Oracover niet kopen. Schiet je niks mee op. Snij gewoon banen uit gewoon Oracover, ben je stukken goedkoper uit en zoveel werk is dat niet! :)

laten die stroken niet los als je ze over een andere laag oracover plakt, hecht dat gewoon goed :?:

Die stroken kunnen er wel afgepelt worden door de luchtstroom die van je prop afkomt, maar dit is te voorkomen.
Bij hobbyin is Hydro-Aerofix Klarlack te koop van Graupner. Dit is een brandstofbestendige lak. Als je deze over de naad smeert kan de luchtstroom niet onder het foly komen. Het is echter wel vrij prijzig, iets van €10 per potje van 200 ml.

Ik doe aan het begin van de strepen een heeeel klein drupje 10 sec lijm.
Maar als je nog nooit gefolieed heb, maak dan een niet te moeilijk schema.
Het is al lastig genoeg als je voor het eerst folied.

ik heb al wel eens gefolied, maar dat was een kleur. Ik zal dus idd geen te moeilijk kleurenschema aanbrengen.

Wat ik tot nu toe steeds gedaan heb is gewoon stroken of wat dan ook uit solarfilm/oracover snijden en die op m'n model strijken. Als je er voor zorgt dat je alles netjes strak houdt gaat dat goed. Oké ik heb nooit echt ingewikkelde patronen gemaakt maar toch zag het er goed uit (vind ik).

Back