Hobao Hyper 7 start weer goed, Vraag ontvanger accu (6v)

Hallo allemaal

Kon geen plek vinden voor echt alleen het voorstellen, dus doe ik het hier maar even, heb toch gelijk een aantal vraagjes.

Ik ben Niek, 23 jaar en woon in Odoorn (Drenthe) heb sinds kort een Hobao Hyper 7 Black Edition gekocht, met een Hyper .21 race erop. Tot nu toe bevalt hij erg goed, alleen het weer werkt niet echt mee. Dus echt gereden nog niet.

Ik ben verder helemaal nieuw in de RC wereld, heb ooit een electro auto gehad maar dat is lang geleden. Ik ben helemaal nieuw in de Nitro wereld. Dus heb alle "belangrijk" topics allemaal door gelezen. Heb daar ook al veel aan gehad.

Nu heb ik al een aardig lijstje met vragen en aanpassingen waar ik jullie mening/tips/kennis bij nodig heb.:

Starten:
Heb het stuk over starten gelezen en aantal filmpjes van youtube over het primen en starten van een nitro motor. Nu zie je vaak dat hij toch (met trek starten als je het goed doet na gemiddeld 2 tot 4 keer wel aan slaat.
Nu heb ik zelf geen trekstarten maar een rotorstart, en dan aan de zijkant (ga er van uit dat het dan het zelfde heet). Kan alleen geen filmpjes vinden dat er gestart word ermee, en hoe snel dat gaat?

Wat is het beste toerental om hem aan te krijgen met een rotorstart systeem. Heb nu alleen een electrische boormachine (kan alleen bij huis starten nu haha) met variabel toerental die ong nu max de helft draait (1500 rmp denk ik).

De stuurservo:
Standaard niet een hele sterke stuurservo, die wilde ik gaan vervangen door een iets sterkere. Heb gewoon 4.5 volt, er zit nu een Hobao H-101 in (Futaba S3003) wat is een goede vervanger daarvoor (budget 20-35 euro)

Failsafe:
Ik heb nu een failsafe tussen ontvangen en gas servo, werkt prima. Remt als de zender uitvalt of low batery of uit bereik is. Maar de stuurservo blijf gewoon in de laatst bekende stand staan. Is het aan te raden om daar ook een failsafe tussen te maken? Of juist niet?

Hobao parts: