Hms Victory

Ik heb een mooi alternatief, De "Berlin" van Corel schaal 1:40 lijkt heeeeel veel op de Hamburg, Is gebouwd in zeeland, dus een echt Ned. schip,kost 373 :):), misschien mijn volgende:cool:, nou eigenlijk wel zeker:)
Het vakantiegeld komt er aan, dus SHOPPEHHHHH:music:
Maar goed, ik geloof dat we nog genoeg te hebben aan de huidige projecten;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan heb ik nu wel heel veel om van te dromen:yes::
-Wappen van Hamburg
-Friesland
-Berlin
dat wordt lastig kiezen! Hoewel: mijn vrouw zegt: Eerst dit project even afmaken en dat doe ik dan ook maar netjes :pim:
En mijn vakantiegeld wordt al uitgegeven aan de bruiloft van mijn dochter:proost::celebrate:

Andy

:offtopic:Gefeliciteerd Andy:proost:

En dan te bedenken dat ik haar eigenlijk weggeef.......
maar blij en trots ben ik zeker

Andy

Misschien moet je haar wel verkopen zoals ze dat in de 17e ook wel deden, dan kan je Het Wappen, de Berlin, en de Friesland alle drie gelijk wel kopen.
Als ze mooi is dan zit er nog wel meer in, bijvoorbeeld het benodigde elektrische gereedschap. :D:yes:

gr. Ruud

:offtopic:
@Andy,
Dan kan je misschien beter het WvH kopen want die doos is groter. :D

:ontopic:
Even een update betreffende de tuigage.
Zoals eerder vermeld heb ik proefstukjes gemaakt van de touwtjes.
Het touwtje met gitsa parketlak heb ik ook onder spanning gezet om te kijken of het ook heel bleef en dat is zo.
Beter nog, de lak is zoals alle laksoorten aan het vergelen en nu krijgt het touw een mooie natuurlijke kleur.
Ergo, het pluizen is weg en wit touw hoeft niet gekleurd te worden om een natuurlijk uiterlijk te krijgen, het licht en de zon doen hun werk.

gr. Ruud

Andy, nu weet je wat je te doen staat:rolling::rolling::rolling:

Interessant Ruud, dus je gaat het touwwwerk met Glitsa parket lak behandelen, haal je dan het touw door een doek met lak of pas later als de touwen zijn aangebracht?
Ik denk dat dit goede info is, want het lijkt voor mij straks zeker bruikbaar:cool:

@germt,
Ik heb het proefstukje gedaan door een beetje lak op mijn duim en wijsvinger te doen en het touw daar tussendoor te halen.
Daarna heb ik een stukje gemaakt en dat met een kwastje gedaan, dat gaat net zo goed alleen ben je niet alle pluisjes kwijt en je doet al gauw te veel lak, dus alsnog met de vinger gedaan en toen was het goed.
Ik heb 1 lijn nu op deze manier gedaan, kwastje en vinger en die ziet er mooi uit.
Als de boegpriet lijnen gedaan zijn zal ik een foto uploaden dan kan je het zien.

@Andy,
Leuk, vrouwen lachen je altijd uit (toe, zoals ze zelf zeggen) ik heb inmiddels 32 jaar ervaring het zou voor jou zeker een hard gelach zijn. ;):):D

Oké Ruud, ik zie de foto's wel komen.:cool:
Met de vingers lijkt mij wel het handigste denk ik, zo duw je de pluisjes vanzelf tegen het touw, en blijft het daar tijdens het drogen.

@Andy,
Leuk, vrouwen lachen je altijd uit (toe, zoals ze zelf zeggen) ik heb inmiddels 32 jaar ervaring het zou voor jou zeker een hard gelach zijn. ;):):D

Ik heb in juni pas 32 jaar ervaring, maar ik trek me in dit soort situaties maar terug op de werf en heb snel de romp dicht gemaakt. Want als de Prins Willem klaar is dan lach ik weer het beste......;)

Andy

:rolling::rolling:
Ik heb helemaal niemand die mij af en toe corrigeert.....
Maar ik koop gewoon een nieuw klein projectje.......
Overigens Andy, de WvH is zóóóó groot, je hoeft niet in de doos te slapen, maar gewoon op het schip;)

:rolling::rolling:
Ik heb helemaal niemand die mij af en toe corrigeert.....
Maar ik koop gewoon een nieuw klein projectje.......
Overigens Andy, de WvH is zóóóó groot, je hoeft niet in de doos te slapen, maar gewoon op het schip;)

Nou dan moet ik je maar eens snel komen corrigeren ;)

Als de WvH inderdaad zo groot is dan hoef ik inderdaad niet in de doos te slapen maar kan ik zo het schip in.:bye:

Andy

Als de WvH inderdaad zo groot is dan hoef ik inderdaad niet in de doos te slapen maar kan ik zo het schip in.

:offtopic:
Ik wil niet vervelend zijn Andy, maar met dat formaat boot krijg wel het gevoel alsof je tussen 6 planken ligt en dat is volgens mij nog niet de bedoeling. :shock::shock::shock:

gr. Ruud

Nou 6 plankjes is inderdaad niet de bedoeling Ruud :help: , mijn revalidatiearts zei ooit:teacher:: " dystrofie is een lullige kwaal maar zie het positief je gaat er niet dood aan" sindsdien bouw ik uitsluitend modellen met meer dan 6 planken.

groeten
Andy

Hallo daar ben ik weer.
Jullie dachten zeker dat ik op mijn luie .... gezeten heb maar alles is minder waar.
Ik ben tussen het bouwen door mijn kamer aan het klaarmaken voor de Friesland.
full

Een hele knappe tafel en een mooie achtergrond voor nieuwe foto's
full

Een zaagmachine en een boorstandaard.
full

En een bazaanmast.
full

Met touwladders.

gr. Ruud

Ik ben tussen het bouwen door mijn kamer aan het klaarmaken voor de Friesland.

Hoi Ruud, knap dat jij zo netjes kunt werken. Mijn werktafel is meestal een chaos, hoewel alles wel min of meer een vaste plek heeft.

Vraagje over de Friesland: is deze af, of maak je plaats voor een nieuw bouwproject? Maar is de Victory niet nog een hele klus om af te maken?

En een vraagje over de mast van de Victory: komt het soms door de flits van de foto, maar de mast kleurt zo Lego-geel? Sorry voor de evt. belediging...

Cpt. Fred

Ruud, nu ben ik wel een beetje jaloers hoor:rolleyes:
Zo'n mooie werkplek........ en zeker mooi gereedschap;)
De touwladders; dat wordt eigenlijk het staande want genoemd.
Hoop niet dat je mij deze correctie kwalijk neemt, is uiteraard goed bedoeld :)
Ik zie dat de bouw van de Victory gestaag vooruit gaat, en ziet er mooi uit:cool:
De "Friesland" daar maak je toch wel een bouwverslag van hé ?

Back