Hoi hobbyisten,
Ik ben nieuw op dit forum en wil graag mijn manier van bouwen laten zien, ik ben bezig met de Hms Victory, (Constructo versie) 1:94.
Op zich is dit model minder gedetaílleerd dan bv. Mamoli of Caldercraft maar het is toch een heel mooi model.
Ik probeer het schip zoveel mogelijk te laten lijken op het schip zoals het in Porthsmouth ligt, dus best wel veel aanpassen.
Ik ben nu 2 winters bezig met de bouw en deze vordert gestaag.
Door mijn handicap moet ik veel pauzes nemen, ik kan niet te lang achter elkaar doorgaan vanwege de fijne motoriek.
Hier de eerste foto's, ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Opbouwende kritiek is altijd welkom :teacher:
De kale romp na veel schuurwerk.
Het koperwerk zat niet bij de bouwkit.
Ik heb bij een glas in lood zetter zelfklevend koperband gekocht en dat in stukjes van 1 cm geknipt en opgeplakt.
Daarna met een pergamano prikpen allemaal kleine gaatjes geprikt wat op spijkers lijkt.
De spiegel, de letters zijn te groot en niet mooi symmetrisch, dat wordt nog veranderd.
De rom met de voorbouw.
De boegspriet gedeeltelijk klaar
De boegspriet gespannen en de ra's met zeil geplaatst
gr. Ruud
Ik ben nieuw op dit forum en wil graag mijn manier van bouwen laten zien, ik ben bezig met de Hms Victory, (Constructo versie) 1:94.
Op zich is dit model minder gedetaílleerd dan bv. Mamoli of Caldercraft maar het is toch een heel mooi model.
Ik probeer het schip zoveel mogelijk te laten lijken op het schip zoals het in Porthsmouth ligt, dus best wel veel aanpassen.
Ik ben nu 2 winters bezig met de bouw en deze vordert gestaag.
Door mijn handicap moet ik veel pauzes nemen, ik kan niet te lang achter elkaar doorgaan vanwege de fijne motoriek.
Hier de eerste foto's, ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Opbouwende kritiek is altijd welkom :teacher:
De kale romp na veel schuurwerk.
Het koperwerk zat niet bij de bouwkit.
Ik heb bij een glas in lood zetter zelfklevend koperband gekocht en dat in stukjes van 1 cm geknipt en opgeplakt.
Daarna met een pergamano prikpen allemaal kleine gaatjes geprikt wat op spijkers lijkt.
De spiegel, de letters zijn te groot en niet mooi symmetrisch, dat wordt nog veranderd.
De rom met de voorbouw.
De boegspriet gedeeltelijk klaar
De boegspriet gespannen en de ra's met zeil geplaatst
gr. Ruud
Laatst bewerkt door een moderator: