HMS Victory Zwartjan

Goed gezien van die lussen. Het was mij nog niet opgevallen.
Gebruik je links- of rechtsgeslagen touw voor het want? De Victory heeft momenteel linksgeslagen (kabelslag) touw voor alle wanten.

Goed gezien van die lussen. Het was mij nog niet opgevallen.
Gebruik je links- of rechtsgeslagen touw voor het want? De Victory heeft momenteel linksgeslagen (kabelslag) touw voor alle wanten.
Sorry voor de late reactie. Ik gebruik het touw van DeAgostini en dat is rechts geslagen. Ik ben bang dat de lussen bij rechts geslagen touw andersom moeten liggen. Dat detail heb ik echter maar gelaten voor wat het is.

De tijd gaat te snel
Ik was mijn wachtwoord zelfs kwijt.
Maar we gaan wel verder
De situatie van de railingnetten is nu zo
railingnetten overzicht (600 x 337).jpg

railingnet achter (600 x 337).jpg

nu verder met de de jufferblokken op de marsen.
Op foto's en literatuur is te zien dat de puttingwanten van staal zijn. Net zo als de putingijzers op de rusten. Het puttingwant wordt aangeslagen met haken.
View media item 221621
tekening puttingwant (600 x 337).jpg

Dat lijkt me niet te moeilijk om na te maken.
Dit is trouwens een rare opmerking. In de modelbouw lijkt het pas leuk te worden als het onmogelijk lijkt.
Mijn oplossing is als volgt:
puttingwand 5 (600 x 337).jpg

puttingwand 3 (600 x 337).jpg

puttingwand 1 (816 x 459).jpg

Bijlagen

• railingnetten overzicht (600 x 337).jpg
    railingnetten overzicht (600 x 337).jpg
    74,7 KB · Weergaven: 197
Je netten zitten er netjes op. En dat het puttingwant met haken is aangeslagen wist ik niet anders had ik het ook wel gedaan.

Jeh...wat snel
Ik die informatie heb ik uit de door jouw verstrekte documentatie en het is ook te zien op diverse foto's die jij mij hebt gegeven.
Ik hoef bijna niet meer naar de echte Victory om te zien hoe het er in het echt uit ziet.

Ondertussen zit de boegspriet definitief op zijn plaats.
boegspriet bevestiging (337 x 599).jpg

Ook hier gedaan zoals het hoort. De bindsel zit met een lus om de boegspriet en het einde is met een horizontale bindsel om de sjorring. Net als in het echt komt de sjorring zo snaar strak te staan.

Ondertussen zit de boegspriet definitief op zijn plaats.
Bekijk bijlage 203288
Ook hier gedaan zoals het hoort. De bindsel zit met een lus om de boegspriet en het einde is met een horizontale bindsel om de sjorring. Net als in het echt komt de sjorring zo snaar strak te staan.
Indertijd hingen ze een bijboot aan het einde van de boegspriet, en maakten vervolgens de woeling vast. Inderdaad strak als een snaar

Back