HMS victory Mantua panart 1:78

Ik heb hier latjes van 2,5 dik door de bocht gekregen. Ik heb een afgedopte 4cm pvc buis. Daar giet ik kokend water in en laat het hout daarin ongeveer een kwartier weken. Vervolgens langzaamaan in de juiste vorm duwen en onder spanning laten drogen. Als het droog is verlijm ik het. Soms help ik een beetje met de verfbrander.
20201205_082254.jpeg

Ik heb hier latjes van 2,5 dik door de bocht gekregen. Ik heb een afgedopte 4cm pvc buis. Daar giet ik kokend water in en laat het hout daarin ongeveer een kwartier weken. Vervolgens langzaamaan in de juiste vorm duwen en onder spanning laten drogen. Als het droog is verlijm ik het. Soms help ik een beetje met de verfbrander.Bekijk bijlage 408087

Hoi mees

Ziet er gooed uit:).
Ben alleen bang als je het met de verfbrander doet dat dan de hout verbrand of verkleurd of maak je dat stuk weer opnieuw nat met water?.
En als je gekookte water in een pvc buis giet smelt de plastic dan niet?.

Grt Reinier

Als pvc buis smelt met kokend water dan was menig keukenkastje al ondergelopen. :)
En verfbrander gaat goed, ik heb eens een youtube filmpje gekeken van iemand die planken op zijn model aan het zetten was, die deed dit ook door de latjes te verhitten met de verfbrander. Je hout verbrandt niet als je dit met beleid doet.

Als pvc buis smelt met kokend water dan was menig keukenkastje al ondergelopen. :)
En verfbrander gaat goed, ik heb eens een youtube filmpje gekeken van iemand die planken op zijn model aan het zetten was, die deed dit ook door de latjes te verhitten met de verfbrander. Je hout verbrandt niet als je dit met beleid doet.

Ja daar had ik niet aan gedacht ;-)
En als je het hout met de brander gaat buigen maak je het nog nat?.

Al, met al, kiezen jullie voor een moeilijke weg:rolleyes:
Bekijk de verslagen en zie wat er het meeste gedaan wordt. En ja er zit een stekker aan en wordt ietsie warm.
Of kijk even in het kopje vaardigheden. Hier maakte Piet een heeeeel gemakkelijk handigheidje.

Al, met al, kiezen jullie voor een moeilijke weg:rolleyes:
Bekijk de verslagen en zie wat er het meeste gedaan wordt. En ja er zit een stekker aan en wordt ietsie warm.
Of kijk even in het kopje vaardigheden. Hier maakte Piet een heeeeel gemakkelijk handigheidje.

Hans
Ik vind het wat kinderachtige reactie van je ( ja er zit een stekker aan en het word ietsie warm) dit kwam gewoon even spontaan te spraken.

Grt Reinier

Hans
Ik vind het wat kinderachtige reactie van je ( ja er zit een stekker aan en het word ietsie warm) dit kwam gewoon even spontaan te spraken.

Grt Reinier
Het was niet kinderachtig bedoelt maar met een ietsie humoristische ondertoon. Excuses als ik zo overkom. ( ik kan toch niet nog een keertje schrijven dat ik fan ben van de Kolderstok plankenbuiger)
En ik geef in dat bericht ook een tip hoe e.a. zou kunnen gedaan worden en waar je hiervoor zou kunnen kijken.

Laatst bewerkt:
Het was niet kinderachtig bedoelt maar met een ietsie humoristische ondertoon. Excuses als ik zo overkom.
En ik geef in dat bericht ook een tip hoe e.a. zou kunnen gedaan worden.

Ja het kwam bij mij zo over en de humoristische kant kan je zo niet gauw zien tenzij je er een smile er achter zou zetten of als je iemand beter kent dan zou ik het begrijpen :).

Derest had ik ook gelezen.
maar weet ook dat dit voor mij eerst niet aan de orde was maar dat dit zo even ten spraken kwam.
En ik ben op dit moment niet eens met de boot bezig:).

Grt Reinier

iedereen voorspoedig 2021

Reinierd ik zie diverse bijlages van jouw maar kan deze niet openen. wie kan mij vertellen hoe deze te openen?
Dank je Herman, ook voor jou een voorspoedig 2021 . Maar welke bijlage bedoel je?.

Ps Ik had al even gezocht naar jou verslag van de Vic maar dat is er helaas niet;)

vraag aan reinierd; jij hebt de beide dekken gelakt las ik. in de beschrijving staat beplank dek 26 etc. heb jij dat eerst gedaan of alleen gelakt?

vraag aan reinierd; jij hebt de beide dekken gelakt las ik. in de beschrijving staat bij stap 4 beplank dekken. heb jij dat wel gedaan of alleen gelakt?

Back