HMS victory Mantua panart 1:78

Hallo, ja leuk om te weten dat er meer mensen zijn met vragen of onduidelijkheden. ik weet niet of ik kan helpen omdat ik behoorlijk achter loop en langzaam werk. Van mij mag het 10 jr duren zeg maar. Maar wie weet en twee weten vaak meer dan één. Laten we eerst via dit forum uitwisselen of helpen en indien dan nodig bellen. O ja het is Herman maar die naam was al in gebruik.

Hallo, ja leuk om te weten dat er meer mensen zijn met vragen of onduidelijkheden. ik weet niet of ik kan helpen omdat ik behoorlijk achter loop en langzaam werk. Van mij mag het 10 jr duren zeg maar. Maar wie weet en twee weten vaak meer dan één. Laten we eerst via dit forum uitwisselen of helpen en indien dan nodig bellen. O ja het is Herman maar die naam was al in gebruik.
Hoi Herman
Dat is prima ,ik ben er ook niet elke dag mee bezig en doe het ook rustig aan

Mag ik vragen waarom de latjes niet voor plaatsen geverfd?
Herman
Naar mijn mening hecht houtlijm beter op hout en hout ipv verf er tussen zit.
Vandaar dat ik die latjes eerst vast gelijmd had en naderhand geverfd.
Maar als er iemand daar anders over denkt hoor ik dat graag

En Herman in deze latjes moet je later gaatjes boren om de kanonnen te kunnen plaatsen dus doe wat extra lijm achter de latjes en de dwars spanten zodat dit later na het boren voor de kanonnen niet los kan raken ,want daar kom je na het plaatsen van de latjes voor de romp niet meer bij.
Hopelijk heb je bij deze wat duidelijkheid

IMG_20190427_172550.jpg

En dit is het resultaat ik denk dat ik het stukje aan de zijkant nog zwart ga verven want ik weet niet of je dit stukje nog te zien krijgt.

Het volgende project het stuurwiel en zag al dat de lengte van het voorstuk niet klopt ,want bij de echte HMS victory loopt het door tot aan de bovendek dus dit ga ik iets aanpassen althans dat lijkt me beter.
En bij het as loopt deze ronding ook niet zoals bij de echte schip.
Maar hier wil ik nog even over nadenken

Back