TIMBERWOLF
Forum veteraan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mocht je alsnog witte netten willen plaatsen, ik kan een stukte tegen portkosten in een enveloppe sturenUpdate :
Na hard doorwerken en een hoop gefriemel is het dan toch gelukt met de netten rond de gangboorden.
Jammer dat ik er geen witte netten in de bouwdoos zaten..
Bekijk bijlage 400841 Bekijk bijlage 400840
Ik vind dat zwarte juist prachtig. Mooi gedaan.
In mijn uitgebreide fotoarchief heb ik zowel foto's met zwarte netten als foto's met witte netten.
Momenteel zitten er witte netten op.
IK vind de witte netten mooier. Over kleur en smaak valt nu eenmaal niet te twisten, luidt het gezegde.
Mocht je alsnog witte netten willen plaatsen, ik kan een stukte tegen portkosten in een enveloppe sturen![]()
Ik vind de zwarte netten ook best wel mooi staan, als je ze straks vult met lichte/witte opgerolde hangmatjes geeft dit een mooi contrast, maar zoals al vermeld, over smaak valt niet te twisten
Bekijk bijlage 400864
En door ze buiten te hangen raakte je de luizen een beetje kwijt....De kooiverschansing gaf tijdens de strijd enige bescherming voor de bemanning tegen musketkogels en rondvliegende scherven.
Piet , dank voor je aanvullende informatie dan is het denkwerk voor mij klaarHenk, je schrijft hierboven dat je over de hangmatten gaat nadenken, maar eigenlijk horen die er wel in...
De netten waren specifiek voor het opbergen van de hangmatten, wij spreken over hangmatnetten, maar de eigenlijke benaming is 'kooiverschansing' een ander woord voor hangmat in die tijd aan boord van schepen was kooi. Zeelui hebben het hedendaags nog steeds over; te kooi gaan als ze naar bed gaan. De kooiverschansing gaf tijdens de strijd enige bescherming voor de bemanning tegen musketkogels en rondvliegende scherven.
Krijg nu al jeukEn door ze buiten te hangen raakte je de luizen een beetje kwijt....