Update 16
De laatste tijd heb ik de afronding van de doorsnede weer opgepakt en hij is nu klaar.
De laatste activiteiten waren het maken van de hangmatnetten en de bekopering en overal nog wat kleinen dingetjes neerzetten.
Ik laat nu tot slot een aantal foto's zien van het eindresultaat.
van het ruim met naamplaatje.
Foto:Achterkant van het ruim. De deksels voor de shotlocker zitten erg hoog. Te hoog voor iemand die op de bodem staat. Maar in normale situaties ligt het ruim vol met tonnen. Ook hier tegen de shotlocker aan. Men kon zich gewoon door het luik erboven naar beneden laten zakken en op de tonnen staan om bij de kogels te komen. Een trap is hier dus niet nodig.
Foto: De bodem van het ruim is voorzien van zwarte ijzeren ballastblokken en daaroverheen een laag grind waar de onderste grootste tonnen in liggen.
Foto: Voorkant van bovendek. De pilaartjes van de reling heb ik zelf gemaakt van een stukje rondhout. Ze zijn namelijk recht en hebben geen “buikje” zoals de bijgeleverde pilaartjes.
Foto: Op het bovendek zijn de hangmatnetten geplaatst en voorzien van een aantal hangmatten.
Foto: “Geen toegang voor onbevoegden”
Ook niet door de “hoofdingang”.
Foto: De romp onder de waterlijn is geheel bekoperd met koperstrips. De verticale streepjes zijn er met een scherp potlood op getekend langs een lineaal. De zijkanten zijn afgewerkt met een verticale strip koper.
Foto: Achterzijde
Foto: Voorzijde
Vriendelijke dank voor al uw commentaar en toekennen van “likes”.
Einde verslag.